صندوق بين المللي پول به غنا وام مي دهد

تاریخ ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۳ | عنوان: غنا


صندوق بین المللی پول روز جمعه تصویب کرد یک وام نهصد وهجده میلیون دلاری به شرط اجرای طرح ریاضت اقتصادی، در مدت زمان سه سال در اختیار غنا قرار دهد.
هیئت مدیره صندوق بین المللی پول که صد و هشتاد و هشت نفر از نمایندگان کشور های مختلف اعضای آن را تشکیل می دهند هدف از این کمک مالی را احیای رشد اقتصادی این کشور غرب آفریقا عنوان کرد. اقتصادی که به گفته آنها دچار رکود شده است .
صندوق بین المللی پول با اشاره به این که این کمک مالی به صورت اقساط به غنا پرداخت خواهد شد از پرداخت اولین مرحله از این وام به مبلغ صد و پانزده میلیون دلار خبر دادکه به زودی اجرایی خواهد شد.
این نهاد بین المللی در بیانیه ای هدف اصلی از این کمک مالی را ایجاد ثبات اقتصادی در غنا به منظور احیای رشد اقتصادی کشور عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه طبق قوانین صندوق بین المللی پول، مرحله دوم وام به اجرای اصلاحات و همچنین اجرای طرح ریاضت اقتصادی منوط خواهد بود.
به گفته صندوق بین المللی پول انتظار می رود رشد اقتصادی غنا برای چهارمین سال متوالی در سال 2015 میلادی نیز رو به کاهش باشد. این در حالی که کسری بودجه عمومی غنا و تورم در این کشور روز به افزایش است.
غنا پس از تجربه رشد اقتصادی سریع در طی سال های گذشته که به کمک صادرات طلا ، کاکائو و نفت بدست آورده بود مجبور شد تا باکاهش سقوط مواد اولیه مقابله کند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=97343