دستگيري 11 پليس در چاد در پي سرکوب تظاهرات هفته گذشته

تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰ | عنوان: چاد


منابع پلیس چاد اعلام کردند 11 پلیس در چارچوب تحقیق در مورد مرگ دست‌کم یک دانشجو در سرکوب تظاهرات هفته گذشته، در شهر انجامنا پایتخت این کشور بازداشت شدند.

یک افسر پلیس که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت:‌« یازده پلیس در چارچوب این تحقیق که همزمان داخلی و قضایی است، دستگیر شدند».
مأموران بازداشت شده وابسته به گروه ضربت پلیس هستند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از انجامنا، دانشجویان و دانش‌آموزان چادی روز دوشنبه برای اعتراض به قانون جدید که موتور سیلکت‌‌ سوارها را مجبور می کند، کلاه ایمنی به سر کنند به خیابان‌ها آمدند.
نیروهای امنیتی این تظاهرات را سرکوب کردند که به گفته منابع مختلف به کشته شدن یک تا سه دانشجو منجر شد.
پلیس و ژاندارمری به ویژه از گاز اشک‌آور بر ضد تظاهرکنندگان استفاده کردند. تظاهرکنندگان چند خودرو را آتش زدند و دسترسی به چند مدرسه را در پایتخت مسدود کردند.
دادسرای انجامنا جمعه در پی جنجالی که انتشار ویدئویی از این درگیری‌ها در شبکه‌های اجتماعی به پا کرد، تحقیقی را برای مشخص کردن مسئولیت‌ها در این ماجرا آغاز کرد و قول داد در صورت لزوم پیگردهای قضایی را آغاز کند.
این فیلم، مأموران پلیس را نشان می دهد که تظاهرکنندگان را با بدن لخت مورد ضرب و شتم قرار می دهند،آنها را مجبور می کنند روی زمین غلط بزنند و بعد آنها را شلاق می زنند.
در پی این تظاهرات، انجامنا تصمیم گرفت مدارس و دانشگاه‌ها را تا صدور دستور جدید تعطیل کند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=97216