مانور مشترک کشورهاي آفريقايي براي مقابله با گروه بوکو حرام شروع شد

تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷ | عنوان: چاد


نیروهای ویژه چاد به مانور مشترک کشورهای آفریقایی برای مقابله با گروه بوکوحرام پیوستند.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی خبرگزاری صدا و سیما، نیروهای ویژه چاد روز یکشنبه به نیروهای ویژه کشور نیجریه پیوستند تا در مانور مشترک کشورهای آفریقایی برای مقابله با گروه بوکوحرام در منطقه «مائو» مشارکت کنند. این مانور با هدف تقویت امنیت در منطقه ای طراحی شده است که به علت اقدامات گروه بوکو حرام بشدت بی ثبات و ناامن شده است.
مانور مشترک کشورهای آفریقایی برای مقابله با گروه داعش موسوم به «عملیات تفنگ سرپر» به مدت سه هفته ادامه خواهد یافت. این مانور از حدود یک دهه قبل هر ساله با مشارکت آمریکا و همپیمانان آن در منطقه غرب آفریقا برگزار می شود.
مانور نظامی کشورهای غرب آفریقا امسال در شرایط بسیار مهمی برگزار می شود زیرا مدتی قبل از این گروه بوکو حرام که در اصل در نیجریه فعال است اولین حمله خود را در داخل کشور چاد انجام داد. شبه نظامیان این گروه سیزدهم فوریه به روستای در مرز چاد و نیجریه حمله کردند و مردم روستا را هدف قرار دادند و منازل مسکونی آنها را به آتش کشیدند و شماری از آنها را از جمله دو نیروی امنیتی چاد را به قتل رساندند.
گروه بوکوحرام که از مدت شش سال قبل فعالیت خود را در کشور نیجریه شروع کرده است اخیرا حملات خود را در مناطق روستایی اطراف دریاچه و مناطق مرزی چاد، نیجر و کامرون متمرکز کرده است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=97042