یک هزار متهم همکاری با بوکوحرام در کامرون زندانی هستند

تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴ | عنوان: كامرون


بیش از یکهزار متهم مظنون به ارتباط با گروه تروریستی بوکوحرام در زندانی در شهر ماروآ در شمالی ترین نقطه کشور کامرون در بازداشت به سرمی برند.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش کامرون افراد متهم به همکاری با گروه تروریستی بوکوحرام را طی عملیات جداگانه به اسارت خود درآورده است.

اقدامات خشونت آمیز گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه و برخی کشورهای همسایه، تاکنون علاوه بر کشتن هزاران نفر، به آواره شدن بیش از 2 میلیون تن منجر شده است.

به گفته مقام های دفاعی نیجریه، همکاری جدید ارتش کشورهای چاد، کامرون و نیجر در همسایگی این کشور، تروریست های بوکوحرام را در موضع دفاعی قرار داده، به نحوی که چند شهر تحت کنترل این گروه آزاد شده است.

رییس جمهوری کامرون روز دوشنبه در جمع روسای جمهور کشورهای مرکزی آفریقا بر لزوم 'ریشه کنی' گروه تروریستی بوکوحرام تاکید کرد.

رییسان جمهوری کشورهای مرکزی آفریقا در پایتخت کامرون گرد هم آمدند تا راهبردی مشترک را برای ریشه کنی گروه افراطی بوکوحرام تنظیم کنند.

'پل بیه یا' رییس جمهوری کامرون در افتتاحیه این نشست که با نظارت جامعه اقتصادی کشورهای مرکزی آفریقا برگزار شد، بر ریشه کنی گروه تروریستی تاکید کرد.

رییس جمهوری کامرون گفت: افراطی های بوکوحرام طرفدار جامعه ای تاریک اندیش هستند و می خواهند اساس جامعه بر افراط گری باشد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=96678