بازداشت ده ها تن در جنوب نیجر به اتهام همکاری با بوکوحرام

تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۷ | عنوان: نيجر


فرماندار استانی در جنوب نیجر روز یکشنبه گفت که نیروهای امنیتی این کشور از هنگام آغاز تهاجم هفته گذشته گروه تروریستی بوکوحرام، ده ها تن را به اتهام داشتن ارتباط با این گروه مستقر در نیجریه، دستگیر کرده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیامی، 'کالا معطری' در گفت گویی افزود: نیروهای امنیتی ده ها متهم را در منطقه 'زیندر' برای بازجویی دستگیر کرده اند.

معطری افزود که این متهمان برای بازجویی به یگان مبارزه با تروریسم مستقر در نیامی پایتخت نیجر، تحویل داده شده اند.

تروریست های بوکوحرام مستقر در نیجریه از 6 فوریه (17 بهمن) با گذر از مرز شمال شرقی نیجریه، دست به رشته تهاجماتی به منطقه دورافتاده 'دیفا' به مرکزیت شهرکی به همین نام در خاک نیجر زده اند.

این فرماندار افزود که این متهمان در پاسگاه های ایست و بازرسی مستقر در جاده های منتهی به زیندر دستگیر شده اند که دومین شهر بزرگ نیجر به شمار می رود که در فاصله حدود 400 کیلومتری غرب شهرک دیفا قرار دارد.

به گفته وی، حدود 10 هزار تن از خشونت های دیفا به زیندر گریخته اند و سازمان های امنیتی با برپا کردن پاسگاه های ایست و بازرسی به بازداشت همدستان تروریست ها پرداخته اند که به میان گروه های آوارگان نفوذ کرده اند.

در همین حال ارتش نیجر روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور 260 تروریست بوکوحرام را از زمان آغاز حملات به مواضع این گروه در منطقه 'دیفا' در جنوب شرقی نیجر کشته اند.

کشورهای کامرون، چاد، نیجر و نیجریه در غرب آفریقا که به طور مستقیم از جنایت های بوکوحرام آسیب دیده اند، به همراه کشور بنین نیروی نظامی مشترکی برای مقابله با بحران منطقه ای ناشی از تهاجمات این گروه تروریستی تشکیل داده اند.

گروه تروریستی بوکوحرام در حال حاضر بخش هایی از نیجریه در امتداد مرزهای چاد و کامرون را اشغال کرده است.

بوکوحرام به تهدید امنیتی بزرگی برای ثبات نیجریه تبدیل شده و به طور روزافزونی همسایگان این کشور را در معرض خطر قرار داده است.

این گروه در طول تحرکات و حملات خود، هزاران نفر و عمدتا غیرنظامیان را به کام مرگ کشانده و صدها تن را ربوده است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=96653