مخالفت کنگو با پیشنهاد حمایت نظامی سازمان ملل علیه شورشیان رواندا

تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۴ | عنوان: كنگو ،جمهوری دموكراتيك


'جوزف کابیلا' رییس جمهوری دمکراتیک کنگو روز یکشنبه ضمن مخالفت با پیشنهاد حمایت نظامی سازمان ملل متحد علیه شورشیان 'هوتو' در داخل این کشور، از مداخله بین المللی در امور کشورش انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از 'کینشازا'، قرار بود نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد برای حمایت از عملیات ارتش این کشور علیه گروه شورشی 'نیروهای دمکراتیک برای آزادی رواندا' وارد خاک کنگو شوند.

اما سازمان ملل متحد هفته پیش در پی متهم شدن 2 ژنرال ارتش کنگو که قرار بود فرماندهی این عملیات را به عهده داشته باشند، به نقض حقوق بشر، این همکاری را به حال تعلیق درآورد.

نیروهای پاسدار صلح می گویند که حمایت آنها برای شکست دادن حدود یکهزار و 400 شورشی که 20 سال است در منطقه دریاچه های بزرگ آفریقا می جنگند، الزامی است.

اما کابیلا به دیپلمات های مقیم کینشازا گفت که عملیات در شرق این کشور پیشتر بدون کمک نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد آغاز شده است و دولت وی به تنهایی در این مورد اقدام خواهد کرد.

با اینکه دولت کنگو آغاز رسمی عملیات علیه شورشیان را بیش از 2 هفته پیش اعلام کرد، اما هیج گزارشی از درگیری منتشر نشد و برخی تحلیل گران در باره تمایل دولت جمهوری دمکراتیک کنگو برای شروع نبرد یک جانبه علیه این گروه، تردید دارند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=96648