2 امدادگر از جمله يک فرانسوي در آفريقاي مرکزي ربوده شدند

تاریخ ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷ | عنوان: آفريقاي مركزي


ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد دو امدادگر شامل یک زن فرانسوی 67 ساله و یک فرد محلی روز دوشنبه در پایتخت جمهوری ناآرام آفریقای مرکزی ربوده شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بانگی ، راننده این دو تبعه فرانسوی گفت: خودروی این دو فرانسوی که برای یک موسسه درمانی خیریه کاتولیک کار می‌کردند، هنگام بازگشت از شمال بانگی توسط چهار فرد مسلح در مرکز این شهر متوقف شد.
ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: دولت فرانسه این اقدام را محکوم می‌کند و خواستار آزادی هرچه زودتر هموطن خود است.
در این بیانیه آمده است: سفارت فرانسه در بانگی با اسقف این کشور که با ربایندگان در حال گفتگو است، تماس دائم دارد.
الکانا انداواتچا راننده خودرو امدادگران گفت: ربایندگان از گروه شبه نظامی مسیحیان آفریقای مرکزی بودند که از دستگیری یکی از رهبران خود توسط نیروهای حافظ صلح اتحادیه آفریقا در روز شنبه خشمگین هستند.
وی افزود: ما سه نفر در حال بازگشت از شمال بانگی بودیم که چهار شبه نظامی مسلح ما را متوقف کردند. آنها پس از اینکه تلفن همراه، دفترچه بانکی و پولهای من را گرفتند، اجازه دادند من بروم. یکی از مهاجمان جای من پشت فرمان نشست و رفتند.
شبه نظامیان مسیحی جمهوری آفریقای جنوبی پس از رسیدن میشل جوتودیا مسلمان به ریاست جمهوری این کشور در سال 2013 شکل گرفته اند.
جوتودیا رهبر شورشیان سلکا طی یک کودتا در دسامبر 2012 قدرت را از فرانسوا بوزیزه رئیس جمهور سابق آفریقای مرکزی گرفت و به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور منصوب شد.
بوزیزه خود در سال 2003 طی یک شورش به قدرت رسیده بود.
واحد مرکزی خبر



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=96476