معترضان در کينشازا با پليس درگير شدند

تاریخ ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱ | عنوان: كنگو ،جمهوری دموكراتيك


گروهی متشکل از حدود 350 جوان روز سه‌شنبه در یکی از محله‌های کینشازا پایتخت جمهوری دموکراتیک کنگو با پلیس درگیر شدند.
این درگیری یک روز پس از خشونت‌های مرگبار بین نیروهای امنیتی و جوانان مخالف با جوزف کابیلا رئیس جمهور جمهوری دموکراتیک کنگو روی داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کینشازا، در محله بینزا در غرب پایتخت، آتش زدن لاستیک و چوب در خیابان‌ها باعث اختلال در رفت و آمد خودروها شد.
در برخی نقاط شهر زندگی به نظر روند عادی خود را از سر گرفته اما اینترنت گوشی‌های همراه و خدمات ارسال پیام کوتاه قطع است.
در محله لامبا، پلیس چند لاستیک را که جوانان آتش زده بودند، خاموش کرد. حدود 30 پلیس ضد شورش با گروهی از جوانان معترض درگیر شد و تلاش کرد آنها را پراکنده کند.
جوانان به سر و صدا کردن اکتفا کردند و شعار سیاسی سر نمی دادند.
بر اساس آماری که دولت اعلام کرد دست‌کم چهار نفر از جمله دو پلیس روز دوشنبه در کینشازا کشته شدند. اما مخالفان و منابع دیپلماتیک اعلام کردند شمار کشته‌ها احتمالا از آنچه دولت اعلام کرده، بیشتر است.
خشونت‌ها در چند محله پایتخت جمهوری دموکراتیک کنگو جایی که چند غارت نیز صورت گرفت، اتفاق افتاد. جمعی از مخالفان از مردم خواسته بودند به منظور اعتراض به پیش‌نویس قانون انتخابات که در پارلمان در دست بررسی است، پارلمان را اشغال کنند.
دولت جمهوری دموکراتیک کنگو خود اذعان کرده که این متن ممکن است انتخابات ریاست جمهوری 2016 را به تعویق بیندازد.
تعویق انتخابات به کابیلا امکان می دهد تا پس از پایان دوره‌اش نیز در رأس حکومت باقی بماند. کابیلا از سال 2001 قدرت را در دست دارد.
نشست مجلس سنا با حضور تمامی اعضا برای بررسی این متن که روز شنبه در مجلس نمایندگان به تصویب رسید، تحت تدابیر شدید امنیتی آغاز شد.
پلیس مانند دیروز تا شعاع بزرگی اطراف کاخ مردم را محاصره کرده است. اما حضور گسترده سربازان در خیابان‌ها مانند دیروز مشهود نیست.
واحد مرکزی خبر



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=96466