فرمانده ارتش مقاومت مسيح تحويل جمهوري آفريقاي مرکزي داده شد

تاریخ ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵ | عنوان: آفريقاي مركزي


ارتش اوگاندا روز شنبه اعلام کرد دومینیک انگون Dominic Ongwen فرمانده شورشیان ارتش مقاومت مسیح که اسیر شده است تحویل جمهوری آفریقای مرکزی شد تا از آنجا به دیوان کیفری بین المللی تحویل داده شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کامپالا ، انگون هفته گذشته خود را تسلیم کرد که این ضربه ای سخت بر مبارزه سی ساله ارتش مقاومت مسیح در چند کشور منطقه مرکزی آفریقا بود. وی به مدت یک دهه به اتهام ارتکاب جنایات جنگی ، قتل ، برده داری ، اقدامات ضد انسانی و حملات به غیرنظامیان از طرف دیوان کیفری بین المللی تحت تعقیب بود.
پدی آنکوندا سخنگوی ارتش اوگاندا با صدور بیانیه ای اعلام کرد انگون «با هواپیما به بانگی ، مرکز جمهوری آفریقای مرکزی ، انتقال یافته و قرار است از آنجا به لاهه انتقال یابد.»
انگون ابتدا خود را در جمهوری آفریقای مرکزی تحویل سربازان آمریکایی داد و سپس در اختیار ارتش اوگاندا قرار گرفت. ارتش اوگاندا نیز وی را تحویل سربازان اتحادیه آفریقا داد که آنها نیز وی را در اختیار دولت جمهوری آفریقای مرکزی قرار دادند.
اوگاندا اعلام کرد مرحله پایانی انتقال وی تحت نظارت یک دیپلمات آمریکایی انجام گرفت. اوگاندا در عین حال اعلام کرد اطلاع ندارد آیا انگون هنوز در بانگی به سر می برد یا اینکه با هواپیما به لاهه انتقال یافته است.
انگون که از کودکی سرباز ارتش مقاومت مسیح بود تا دستیاری جوزف کانی رهبر ارتش مقاومت مسیح ارتقا یافت . جوزف کانی هنوز فراری است و سربازان منطقه ای و نیروهای ویژه آمریکا در تعقیب وی هستند.

واحد مرکزی خبر



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=96389