ادامه درگيري شورشيان آفريقاي مركزي با صلحبانان سازمان ملل

تاریخ ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۷ | عنوان: آفريقاي مركزي


كميته ويژه سازمان ملل در آفريقاي مركزي اعلام كرد كه درجريان درگيري نيروهاي شورشي موسوم به آنتي بالاكا با صلحبانان اين سازمان ، شماري از شورشي ها و شهروندان غير نظامي اين كشور جان خود را از دست داده اند.
به گفته استفان دوجاريك سخنگوي دبير كل سازمان ملل،درگيري نيروهاي شورشي با صلحبانان از اواخر هفته گذشته در چند نقطه كشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گفته وي، در يكي از اين درگيري ها كه در شهر بربراتي اتفاق افتاد، يك عضوگروه شورشي مذكور و يك شهروند غير نظامي آفريقايي كشته شدند ونيروهاي صلحبان اين سازمان موفق به جمع آوري تعدادي از سلاح از گروه شورشي مذكور شده اند.

سخنگوي بان كي مون با اشاره به اين كه در درگيري ديگري در منطقه نولا در شمال اين كشور صلحبانان سازمان ملل موفق به خلع سلاح 4 نفر از نيروهاي شورشي شده اند، افزود كه طي اين درگيري ها تعدادي از نيروهاي صلحبان و شهروندان غير نظامي نيز مجروح شده اند.

دوجاريك به نقل از مسئولان كمتيه ويژه سازمان ملل افزود كه در ادامه درگيري هاي پراكنده ميان مسيحيان آنتي بالاكا و مسلمانان سلكا علاوه بركشته شدن 2 عضو گروه سلكا 4 شهروند غير نظامي به قتل رسيده و 4 نفر ديگر از آنان مجروح شده اند.

به گفته سخنگوي بان كي مون، كميته مذكور با انتشار اطلاعيه اي از طرفين درگير خواسته است كه براي جلوگيري از تلفات و بي ثباتي بيشتر اختلافات خود را از طريق مذاكره حل كنند.

هروه لادسوس معاون دبير كل سازمان ملل در امور صلحباني سازمان ملل ماه گذشته در پي ديداري از آفريقاي مركزي درمورد احتمال گسترش درگيري هاي ميان دوگروه آنتي بالاكا و اتحاديه مسلمانان اين كشور موسوم به سلكا هشدار داده و خواستار تدابيري از سوي دولت مركزي و مسئولان سازمان ملل براي جلوگيري از گسترش بيشتر اين درگيري ها شده بود.

درگيري هاي خشونت آميز ميان گروه هاي مذكور از اواخر سال 2012 تا كنون به طور پراكنده در نقاط مختلف اين كشور ادامه داشته و تاكنون شمار زيادي كشته ومجروح به جاي گذاشته و تعداد زيادي از مردم اين كشور را از خانه هايشان آواره كرده است.
ايرنا



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=96005