شوراي امنيت قتل عام در جمهوري دموکراتيک کنگو را محکوم کرد

تاریخ ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶ | عنوان: كنگو ،جمهوری دموكراتيك


شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه به شدت قتل عام غیر نظامیان در شهر بِنی واقع در استان کیووی شمالی در جمهوری دموکراتیک کنگو را محکوم و تاکید کرد دولت جمهوری دموکراتیک کنگو باید تلاش های خود را برای حمایت از غیر نظامیان دو چندان کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل متحد، 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل طی بیانیه ای بار دیگر خواستار پایان فعالیت نیروهای دموکراتیک متحد و نیروهای دموکراتیک آزادیبخش رواندا در جمهوری دموکراتیک کنگو شدند و از کلیه طرف ها خواستند با نیروی سازمان ملل متحد در این کشور آفریقایی همکاری کامل داشته باشند.
شورای امنیت تاکید کرد : « هیچ گونه اقدامی در جهت تضعیف قدرت نیروی سازمان ملل در جمهوری دموکراتیک کنگو تحمل نخواهد شد و مسئولان حمله به کلاه آبی ها باید حساب پس بدهند.»‌
طی روزهای گذشته حدود 100 نفر در قتل عامی که دولت جمهوری دموکراتیک کنگو آن را به شورشیان اوگاندایی نیروهای دموکراتیک متحد نسبت داد در منطقه بِنی در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو کشته شدند. در مجموع نزدیک به 200 غیر نظامی در قتل عام های دو ماه اخیر در این منطقه جان باخته اند.
این کشتارها در چهار منطقه همجوار و محصور در حدود 20 کیلومتری بِنی ، شهر بزرگ کیووی شمالی در حدود 250 کیلومتری گوما مرکز این استان رخ داده است.




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=95696