در کامرون حمله راکتي بوکو حرام به کشته شدن هشت نفر منجر شد

تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۴ | عنوان: كامرون


یک مامور پلیس و یک مامور امنیتی کامرونی روز دوشنبه از کشته شدن دست کم هشت نفر در شهری در منتهی الیه شمالی کامرون در حمله راکتی نسبت داده شده به گروه افراطی و مسلح بوکو حرام خبر دادند.
یک افسر پلیس مستقر در منتهی الیه شمالی کامرون اعلام کرد « اعضای بوکو حرام عصر امروز از بانکی » شهری در آن سوی مرز در نیجریه یک راکت شلیک کردند .»
این شهر تحت کنترل بوکو حرام است.
این مامور پلیس که خواست نامش فاش نشود، افزود:‌ « این راکت به منطقه امشیدی اصابت کرد و به کشته شدن هشت غیر نظامی و شماری زخمی منجر شد. ما احتمال می دهیم شمار قربانیان به شدت افزایش یابد .»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از یائونده، یک مامور امنیتی مستقر در امشیدی هم که خواست نامش فاش نشود با اشاره به اینکه « این راکت به یک خیابان پر رفت و آمد اصابت کرد » از کشته شدن نه نفر خبر داد.
این منبع گفت:‌«‌ ما انتقال هشت زخمی را به بیمارستان شاهد بودیم .»
شهر بانگی نیجریه نزدیک امشیدی از چند هفته قبل تحت کنترل بوکو حرام قرار دارد. در امشیدی گروه های دفاعی تشکیل شده است تا از حملات بوکو حرام به این منطقه جلوگیری کنند.
بوکو حرام که حملات این گروه در پنج سال گذشته به کشته شدن بیش از 10 هزار نفر در نیجریه منجر شده است در هفته های اخیر در شمال شرق این کشور پیشروی و شهرها و روستاهای ایالت های بورنو، یوبه و آداموا را تصرف کردند.
حملات بوکو حرام به منتهی الیه شمالی کامرون افزایش یافته و به کشته شدن شمار زیادی غیر نظامی و نظامی منجر شده است.
هزاران نیجریه ای فراری از افراطی گری بوکو حرام به منتهی الیه شمالی کامرون پناه بردند و هزاران نفر از ساکنان روستاهای مرزی کامرون در داخل این کشور آواره شدند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=95208