سازمان پزشکان بدون مرز: بستن مرزهاي سيرالئون کمکي به مقابله با شيوع ابولا نمي کند

تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶ | عنوان: سيرالئون


سازمان پزشکان بدون مرز که در بخش کمک رسانی پزشکی فعالیت می کند روز شنبه اعلام کرد پیشنهاد بستن کامل مرزهای کشور سیرالئون، کمکی به مهار کردن شیوع بیماری ابولا نمی کند و با پنهان کاری مبتلایان، ممکن است به گسترش بیشتر بیماری منجر شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز از داکار، وزارت اطلاع رسانی سیرالئون اعلام کرد دولت قصد دارد از شهروندان بخواهد از 19 سپتامبر به مدت سه روز منطقه اطراف منزل خود را ترک نکنند تا از مبتلا شدن افراد جدید به ابولا جلوگیری شود و کارکنان بخش بهداشت بتوانند مبتلایان را زیر نظر بگیرند.
سازمان پزشکان بدون مرز افزود، تجربیات ما نشان می دهد این گونه قرنطینه کردن کمکی به مهار کردن ابولا نمی کند زیرا موجب می شود مردم پنهان کاری کنند و به اعتماد بین مردم و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی آسیب می رساند.
این سازمان که در مبارزه با شیوع ابولا در سراسر غرب افریقا مشارکت دارد افزود، این اقدام موجب می شود مبتلایان احتمالی به این بیماری، بیمار بودن خود را پنهان کنند و در نهایت، این بیماری گسترش بیشتری پیدا کند. این سازمان افزود، بررسی خانه به خانه برای یافتن مبتلایان به ابولا نیاز به تجربه بالایی دارد و حتی پس از یافتن مبتلایان نیز با کمبود مراکز درمانی که بتوانند آنها را زیر پوشش بگیرند مواجه خواهیم شد.
بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت تاکنون بیش از 2100 نفر به علت ابتلا به ابولا در غرب آفریقا جان باخته اند. با گذشت شش ماه از زمان آغاز بیماری ابولا، سازمان های بهداشتی ضعیف کشورهای آفریقایی نتوانسته اند بر این بیماری غلبه کنند.

واحد مرکزی خبر



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=95003