اعتصاب كاركنان بيمارستاني در كشور سيرالئون

تاریخ ۰۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۵ | عنوان: سيرالئون


كاركنان بيمارستان دولتي در سيرالئون در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهايشان و نيز تجهيزات پزشكي ناكافي به منظور مقابله با بيماري ˈابولاˈ اعتصاب كردند.
يك پرستار ارشد اين مركز درماني به خبرگزاري ˈرويترزˈ گفت كه بيمارستانˈكنماˈ در شرق سيرالئون تنها يك تخت حمل بيمار شكسته دارد كه هم براي انتقال بيماران و هم براي اجساد از آن استفاده مي شود، به همين دليل احتمال انتقال عفونت و سرايت اين بيماري به كاركنان بيمارستان زياد است.

پرستاران و اعضاي گروه هاي تدفين در اين مركز درماني مي گويند كه دولت سيرالئون دستمزد آن ها را كه 50 دلار در هفته است، پرداخت نكرده است.

تاكنون 120 نفر از كاركنان بيمارستان ها در اثر ابتلا به بيماري ابولا در منطقه غرب آفريقا فوت كرده اند كه 26 نفرشان تنها به اين مركز در سيرالئون مربوط مي شود.

جمعه گذشته ˈمياتا كارگبوˈ وزير بهداشت سيرالئون به دليل ضعف عملكرد در مبارزه با انتشار ابولا از سمت خود اخراج و معاونش ˈابولكر فوفاناهˈ به عنوان جانشين وي منصوب شد.

بر اساس آخرين آمار سازمان بهداشت جهاني، بيماري ابولا از زمان شيوع در ماه دسامبر (دي/بهمن) تاكنون، جان يك هزار و 552 نفر را در قاره آفريقا گرفته است. اين سازمان همچنين شمار مبتلايان به اين بيماري را سه هزار و 69 نفر اعلام كرد.

422 نفر از قربانيان ابولا در كشور سيرالئون جان باخته اند.
ايرنا



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=94949