طنطاوی: علمای الازهر با ویزای صهیونیستی به قدس سفر نمی‌کنند

تاریخ ۰۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۰ | عنوان: مصر



شیخ الازهر با تأکید بر نامشروع بودن رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: سفر به قدس با ویزای صهیونیستی مشروعیت بخشیدن به این رژیم است، به همین دلیل علمای الازهر به قدس سفر نمی‌کنند .

به گزارش خبرگزاری اهل بیت – ابنا - به نقل از الرایة، شیخ الازهر با تأکید بر نامشروع بودن رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: سفر به قدس با ویزای صهیونیستی مشروعیت بخشیدن به این رژیم است، به همین دلیل علمای الازهر به قدس سفر نمی‌کنند .

محمد سید طنطاوی شیخ الازهر با اشاره به اینکه اگر این دیدار با ویزای رژیم اشغالگر اسرائیل انجام شود، نشانه مشروعت آنها خواهد بود، اظهار داشت: تمامی علمای الازهر نیز این موقعیت را مورد توجه قرار می دهند و از سفر به قدس خودداری کرده اند.

حمدی زقزوق وزیر اوقاف مصر پیش از این در سخنانی عنوان کرده بود: قدس پایتخت تاریخی مسلمانان است و باید مسلمانان بدون در نظر گرفتن مسائل حاشیه ای به آن سفر کنند .

اما در مقابل این سخنان، طنطاوی با اشاره به اینکه قدس از حقایق تاریخی و اسلامی برای همه مسلمانان به شمار می رود، اظهار داشت: باید از هر وسیله ای برای بازگرداندن زمین مسلمانان به آنها استفاده و سفر به این سرزمین با ویزای صهیونیستی جایز نیست .

دکتر نصر فرید واصل مفتی سابق مصر و عضو مجمع مطالعات اسلامی الازهر نیز با دیدار از قدس با ویزای صهیونیستی مخالفت کرد.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=944