بازداشت برادر سخنگوي حماس در مصر

تاریخ ۰۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۰ | عنوان: مصر



برادر سخنگوي اصلي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين(حماس) که کنترل نوار غزه را در اختيار دارد،روز سه شنبه در مصر بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ به نقل از واحد مرکزی خبر يک منبع خبري در دستگاههاي امنيتي مصر اعلام کرد وي به علت ورود غير قانوني به خاک مصر بازداشت شده است .

به‌ گزارش خبرگزاري فرانسه ازالعريش، يوسف ابو زهري برادر سامي ابو زهري، يکي از سخنگويان اصلي حماس بعد از انکه توسط ماموران امنيتي مصر بازداشت شد مورد بازجويي قرار گرفت. اين منابع خبري اعلام کردند برادر سامي ابو زهري به طور غير قانوني و احتمالا ازطريق تونلي زير زميني وارد خاک مصر شده است.

مصر جنبش حماس را به رسميت نمي شناسد و تلاش مي کند از هر گونه تماس بين اين جنبش و مخالفان سياسي داخلي از جمله اخوان المسلمين جلوگيري کند.

مردم ساکن نوار غزه از طريق کمک هاي بين المللي، کالاها و محصولات قاچاقي که از طريق تونل هاي زير زميني وارد اين منطقه مي شود امرار معاش مي کنند. اسرائيل از زماني که حماس در نوار غزه به قدرت رسيده است اين منطقه را تحت محاصره خود قرار داده است .پايانه رفح که تنها خروجي براي فلسطيني هاي نوار غزه است و هيچ ارتباط با اسرائيل ندارد نيزاز ماه ژوئن سال دو هزار و شش که يک سرباز اسرائيلي به اسارت گروههاي فلسطيني در امد تاکنون تقريبا هميشه بسته است.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=942