بیش از 100 تن در درگیری های کنگو کشته شدند

تاریخ ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۰ | عنوان: كنگو ،جمهوری دموكراتيك


در تیراندازی بین نیروهای امنیتی و هواداران یک کشیش و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2006 جمهوری دموکراتیک کنگو بیش از 100 تن کشته شدند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، شاهدان امروز سه شنبه اعلام کردند : در تیراندازی های دیروز دوشنبه بین نیروهای امنیتی و هواداران پل ژوزف موکونگوبیلا یک کشیش و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2006 جمهوری دموکراتیک کنگو در شهر لوبومباشی ، دومین شهر مهم این کشور دست کم 40 تن کشته شدند.

یک شاهد که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت : حدود 40 جسد در کامیون های گارد ریاست جمهوری (که مسئولیت حفاظت از جوزف کابیلا رئیس جمهور جمهوری دموکراتیک کنگو را بر عهده دارد) دیدم که در حال انتقال به سردخانه بیمارستان بود همه آنها لباس غیرنظامی به تن داشتند و تشخیص اینکه آیا آنها از طرفداران کشیش بودند یا از مردم عادی، دشوار است.

این شاهد گفت: در تیراندازی هایی که در اطراف محل اقامت این کشیش روی داد ، چند تن از نیروهای گارد ریاست جمهوری کشته شدند و در این درگیری ها بخشی از خانه کشیش تخریب و کلیسایش کاملا ویران شد.

صبح دیروز دوشنبه کمی پس از گروگانگیری در تلویزیون دولتی ، صدای تیراندازی در فرودگاه بین المللی کینشازا و یک مقر نظامی شنیده شد که در جریان آن نزدیک به هفتاد تن از مهاجمان کشته شدند.

همچنین در شهرهای لوبومباشی و کولوِزی ، در جنوب شرقی این کشور صدای تیراندازی شنیده شد. در شهر کیندو ، در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو نیز فرودگاه این شهر هدف تیراندازی هایی قرار گرفته بود.

کشیش پل ژوزف موکونگوبیلا، رهبری مذهبی در جمهوری دموکراتیک کنگو است که خود را «پیامبر خدا» می خواند و نفوذ روآندا را بر دولت جوزف کابیلا محکوم می کند.

نیروهای ارتش جمهوری دموکراتیک کنگو دیروز دوشنبه همه حملات‌ آنها را به عقب راندند.

لامبرت ماند سخنگوی دولت جمهوری دموکراتیک کنگو نیز امروز سه‌شنبه اعلام کرد حدود 100 نفر در خشونت‌های دیروز کشته شدند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=92478