درخواست كمك كشورهاي آفريقايي از كشورهاي ثروتمند

تاریخ ۰۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۰ | عنوان: آفريقا



شورهاي آفريقايي از ملل ثروتمند جهان خواسته‏اند نهايت تلاش خود را براي پايان بخشيدن به بحران مالي جهان به كار بگيرند.

به گزارش موج به نقل از صندوق بين‏المللي پول، كشورهاي آفريقايي به عنوان اصلي‌ترين قربانيان بحران اقتصادي كنوني جهان، خواستار كمك جدي تر كشورهاي ثروتمندي شده‌اند كه به نوعي در بروز اين بحران نقش بيشتري دشته‌اند.
كشورهاي توسعه يافته كه مسئول ظهور بحران مالي جهان هستند، بايد هر چه سريعتر در حل و فصل و بهبود وضعيت كنوني، گام‏هاي لازم را بردارند.
بسياري از كشورهاي آفريقايي با درخواست از صندوق بين‏المللي پول خواستار اين شده‌اند كشورهاي ثروتمند با اتخاذ تمهيدات و تدابير لازم، نهايت تلاش خود را به كار بگيرند تا دوره بحران كنوني جهان تا جاي ممكن كوتاه‏تر بشود.
در اجلاس فصلي دو روزه‏اي كه با مشاركت بانك جهاني و صندوق بين‏المللي پول برگزار شد، وزراي كشورهايي نظير ساحل عاج، تانزانيا و زامبيا در حاشيه اين نشست خواستار كمك جدي‏تر كشورهاي ثروتمند جهان دراين زمينه شدند.
وزراي كشورهاي آفريقايي همچنين تاكيد كردند بحران مالي جهان از آفريقا شروع نشده، اما امروز به اقصي نقاط جهان گسترش يافته است و به همين دليل، سهم كشورهاي باني بروز آن به مراتب بيشتر است و انجام اقدامات لازم براي كوتاه كردن دوران بحران وظيفه كشورهاي ثروتمندي است كه مهد بروز اين بحران بوده‏اند.
خبرگزاری موج


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=913