سازمان ملل اعلام کرد دو سوم از آوارگان ساحل عاجي به کشور خود بازگشته اند

تاریخ ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۷ | عنوان: ساحل عاج


کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد روز شنبه اعلام کرد بیش از دو سوم از 300 هزار آواره ساحل عاجی که از درگیری ها پس از برگزاری انتخابات در این کشور (2011-2010) از ساحل عاج گریخته بودند، به کشور خود بازگشته اند.
بر اساس آخرین آماری که کمیساریای عالی آوارگان ماه سپتامبر ارائه کرد نزدیک به 80 هزار تن از این آوارگان هنوز در اردوگاه ها زندگی می کنند. اکثر آنها در اردوگاه های لیبریا ( 58 هزار آواره)، غنا ( 8500 آواره ) و همچنین در گینه، توگو و مالی ساکن هستند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ابیجان، آن مونیکا آنکونتر نماینده این کمیساریا در ساحل عاج اعلام کرد از سال 2011، بیش از 220 هزار آواره به ساحل عاج بازگشته اند که بازگشت 45 هزار تن از آنها از طریق کمیساریا صورت گرفته است.
وی گفت کمیساریا قصد دارد برای سرعت بخشیدن به روند بازگشت آوارگان بین ژانویه و ژوئیه 2014 «‌ راهکارهایی را در اختیار آنها قرار دهد و شمار بازگشت آوارگان ساحل عاجی را تا سال آینده به 20 تا 25 هزار نفر برساند. »
یک منبع که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد هزاران تن از آنها « هرگز» باز نخواهند گشت زیرا می دانند مواردی برای انتقاد ( جنایت، دزدی ) درباره آنها وجود دارد و از اقدامات تلافی جویانه بیم دارند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=91274