هشدار صندوق جهاني طبيعت به موزامبيک درباره شکار فزاينده فيل ها

تاریخ ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۸ | عنوان: موزامبيك


صندوق جهانی طبیعیت که در زمینه حفاظت از حیات وحش در جهان تلاش می کند، درباره پیامدهای خطرناک شکار فزاینده فیل ها در موزامبیک به دولت این کشور هشدار داد و خواستار اتخاذ تدابیری موثر برای مهار این پدیده شد.
رسانه های رسمی موزامبیک از جمله رادیو سراسری این کشور روز سه شنبه اعلام کردند صندوق جهانی طبیعت از دولت این کشور خواسته است برای پایان دادن به شکار فیل قوانین و تدابیر سختگیرانه تری به اجرا گذارد.
بنا به اعلام این سازمان بین المللی، در سه دهه اخیر جمعیت فیل های موزامبیک بیش از پنجاه درصد کاهش یافته است.
در حال حاضر نزدیک به سی و پنج هزار فیل در موزامبیک شمارش شده اند که زیستگاه بیشتر آنها دو استان شمالی این کشور در نزدیکی تانزانیا و مالاوی است و برخی از آنها نیز در استان ماپوتو نزدیک مرزهای آفریقای جنوبی زندگی می کنند.
الوو افومان،‌ نماینده صندوق جهانی طبیعی در ماپوتو، اعلام کرد اگر شکار فیل ها در موزامبیک ادامه داشته باشد، ظرف ده سال آینده تمام فیل های موزامبیک از بین خواهند رفت.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از ماپوتو، تیاگو انگواها، از مسئولان بخش حفاظت از محیط زیست در وزارت کشاورزی موزامبیک، می گوید شکار فیل در موزامبیک از دهه نود قرن گذشته و پس از پایان جنگ داخلی در این کشور به یکی از معضلات بزرگ این وزارت خانه تبدیل شده است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=91161