رئيس جمهور موقت موريتاني مخالفتي با به تاخير افتادن انتخابات ندارد

تاریخ ۰۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۰ | عنوان: موريتاني



كميته گفت‌وگو براي نجات موريتاني اعلام كرد، رئيس جمهور موقت موريتاني مخالفتي براي به تاخير افتادن انتخابات رياست جمهوري ندارد.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري " الجزيره "، "واد باب‌ مين " گفت: "باممدو امباريه " در ديدار روزهاي گذشته به اين نكته اشاره كرد كه از نظر وي مانعي براي به تاخير افتادن انتخابات موريتاني وجود ندارد، اما اين مساله منوط به موافقت همه طرفهاي درگير و توافق ملي است.
وي افزود: برخي از احزاب اكثريت حامي ارتش كه در روزهاي گذشته با هم ديدار داشتيم، خواستار اين شدند كه انتخابات رياست جمهوري تا دستيابي به راه حل توافقي بحراني كه از زمان براندازي دولت سيدي محمد ولد شيخ عبدالله ايجاد شده است، به تاخير بيفتد.
اما " اقريني ولد محمد فال " رئيس حزب جمهوري براي دموكراسي و تغيير گفت: احزاب اكثريت از امباريه درخواست تاخير در برگزاري انتخابات را نكرده‌اند و اين فقط سخن رسانه‌ها و يك بحث سياسي است.
وي تصريح كرد: برگزاري انتخابات در موعد مقرر خود موريتاني را به سوي امنيت و ثبات نمي‌برد، بلكه شرابطي وجود دارد كه بايد دولت توافقي و كميته انتخاباتي مستقلي تشكيل شود.
به تاخير افتادن انتخابات يكي از درخواست هاي نيروهاي مخالف كودتا از جمله جبهه دفاع از دموكراسي و حزب نيروهاي دموكراتيك به رياست احمد ولد است، اما رئيس شوراي نظامي پيشين و كانديداي فعلي رياست جمهوري يعني ژنرال عبدالعزيز به علت تاييد اين تاريخ توسط اكثريت مردم در جلسات نشست‌هاي مشورتي، مخالف به تاخير افتادن آن است.
ولد باب مين نيز كه رياست كميته انتخاباتي در دولت انتقالي پيشين را بر عهده داشت، در كنفرانسي خبري از ناكام ماندن تلاشهاي خود براي كشاندن همه گروهها بر سر ميز مذاكره خبر داد و از همه گروهها از جمله شوراي نظامي حاكم خواست كه مسئوليت رد مذاكره و مانع تراشي خود را بپذيرند.
تاكنون دو حزب كه داراي نماينده پارلماني هستند، يعني حزب حاتم به رياست صالح ولد حننا و حزب جمهوري به رياست اقريني ولد محمد فال، حمايت خود از كانديد شدن محمد ولد عبدالعزيز را اعلام كرده‌اند.
حزب تجمع براي موريتاني به رياست شيخ ولد حرمة نيز نشستي در نواكشوت برگزار كرد تا حمايت خود از كانديد شدن ولد عبدالعزيز را اعلام كند و زمينه پشتيباني سياسي و انتخاباتي وي را فراهم سازد.
حبرگزاری فارس


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=910