اذعان مقامات بلندپايه زامبيا به وجود فساد در دولت اين كشور

تاریخ ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶ | عنوان: زامبيا


معاون رئيس جمهور زامبيا به وجود فساد در ميان مسئولان دولت اين كشور اذعان كرد.
گاي اسكات، معاون رئيس جمهور زامبيا اذعان كرد برخي از مسئولان بلند پايه دولت اين كشور آلوده به فساد هستند.
اسكات كه در پارلمان كشورش حضور يافته بود، در پاسخ به سوال يكي از نمايندگان اذعان كرد كه فساد حتي در ميان مسئولان رده بالاي دولت زامبيا ريشه دوانده است اما وي نام هيچكس را در سخنان خود بر زبان نياورد و تنها به گفتن اين مسئله بسنده كرد كه دولت براي ريشه كن كردن اين پديده كه براي دولت و جامعه فاجعه بار است، همه تلاش خود را به كار خواهد گرفت.
معاون رئيس جمهور زامبيا ادامه داد واقعيت اين است كه فساد حتي دامن برخي از مسئولان بلندپايه دولت نيز گرفته است. وي افزود خودش شخصا پرونده مربوط به يكي از اين افراد را در اختيار پليس قرار داده است و انتظار دارد مقامات پليس صحت و سقم ادعاهايي را كه درباره اين مسئول دولتي منتشر شده است، مشخص كنند.
معاون رئيس جمهور زامبيا خاطر نشان كرد :« در دولت برخي عناصر فاسد وجود دارند همان طور كه در جناح مخالف نيز برخي افراد فاسد هستند. مثل ديگر كشورهاي جهان، زامبيا نيز از وجود برخي عناصر فاسد در دولت رنج مي برد.»
وينتر كابيمبا، وزير دادگستري زامبيا، نيز ماه گذشته به وجود فساد در ميان برخي از وزراي كابينه اذعان كرده اما وي نيز نام كسي را در اين باره افشا نكرده بود.
به گزارش خبرگزاري شين هوا از لوزاكا، افشاگري هاي صورت گرفته در اين باره دو تن از رهبران جناح مخالف و سازمانهاي جامعه مدني زامبيا را بر آن داشته است تا به دولت فشار آورند نام مسئولاني را كه در پرونده هاي فساد دست دارند علني كند و آنها را تحت پيگرد قضايي قرار دهد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=90649