رئيس جمهور پيشين ليبريا خواستار گذراندن دوره محکوميتش در زنداني در رواندا شد

تاریخ ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰ | عنوان: ليبريا


مقامات رواندا روز سه شنبه اعلام کردند چارلز تیلور، رئیس جمهور پیشین لیبریا گفت ترجیح می دهد مجازات 50 سال زندان خود به جرم ارتکاب جنایت های جنگی را در زندانی در رواندا سپری کند نه در انگلیس.
دادگاه ویژه سیرالئون واقع در لاهه، هفته پیش حکم مجازات رئیس جمهور پیشین لیبریا را - که هم اکنون 65 ساله است - به جرم مسلح کردن شورشیان در جنگ داخلی سیرالئون در دهه 1990 تایید کرد. بدین ترتیب وی احتمالاً باید بقیه عمر خود را پشت میله های زندان سپری کند.
مقامات انگلیس هفته پیش اعلام کردند تیلور مجازات خود را در یکی از زندان های این کشور خواهد گذراند. اما وی درخواست کرده است او را به زندانی در رواندا منتقل کنند.
وزارت دادگستری رواندا در بیانیه ای اعلام کرد دادگاه ویژه سیرالئون « با دولت این کشور در این باره تماس گرفته است، اما دولت رواندا تنها در صورتی اقدام خواهد کرد که درخواستی رسمی ارائه شود.»
جانسون بوسینگیه، وزیر دادگستری رواندا در این بیانیه اعلام کرد : « مقامات رواندا آماده اند این موضوع را که آیا تیلور می تواند مجازات خود را در یکی از زندان های این کشور سپری کند یا خیر، بررسی کنند.»
موریس آنیاه، وکیل مدافع تیلور گفته است موکلش ترجیح می دهد دوران محکومیت خود را در رواندا سپری کند تا به خانواده اش نزدیک تر باشد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کیگالی، شماری از زندانیانی که دادگاه ویژه سیرالئون آنان را محکوم کرده است، در زندان ویژه ای در رواندا نگهداری می شوند که استانداردهای بین المللی در آن رعایت شده است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=90414