تونس، ميزبان اجلاس تاريخ تمدن فينيقي‌ها

تاریخ ۱۰ آبان ۱۳۸۸ - ۲۱:۳۷ | عنوان: تونس


هفتمين اجلاس بين المللي بررسي تاريخ تمدن فينيقي‌ها و کارتاژها با حضور باستان‌شناسان و محققاني از کشورهاي مختلف جهان دهه دوم ماه نوامبر در شهر همامت تونس برگزار مي‌شود.

به گزارش ميراث آريا(chtn)، اين اجلاس با موضوع ‌" زندگي، مذهب و مرگ درتمدن فينيقي و کارتاژي" و با همکاري موسسه ميراث ملي و سازمان ملي احيا و توسعه ميراث فرهنگي و مرکز پژوهش‌هاي فرهنگ کارتاژي برگزار مي‌شود.

250 کارشناس ومحقق از کشورهاي عربي و غير عربي طي چهار روز برپايي اين رويداد گرد هم جمع مي‌آيند و به مطالعه روي ساختارهاي باستان‌شناسي، واژه نامه‌هاي مذهبي دوره نئوکارتاژي، خدايان و عبادتگاه‌هاي اقوام فينيقي گرد مي پردازند. بحث و تبادل نظر در مورد اکتشافات اخير به دست آمده از کارتاژها در مناطق مختلف تونس نيز بخش ديگري از برنامه‌هاي اين اجلاس خواهد بود.

بازنگري تاريخ، سنن و مراسم مذهبي اقوام سکان در اين منطقه وکشورهاي مجاور و نگاهي به ادبيات و ميراث هنري، معماري و شهرسازي فنيقي‌ها نيز از ديگر عناوين مطروحه در اين اجلاس خواهد بود.

معرفي توسعه سرزمين‌هاي فيينيقي‌ها در فاصله سال‌هاي 1200 تا 814 پيش از ميلاد، زماني که دريانوردان فينيقي به بخش‌هاي مختلف درياي مديترانه سفر مي‌کردند، نيز بخش حاشيه‌اي اين اجلاس را تشکيل مي‌دهد.

اين اجلاس به مدت چهار روز و در تاريخ دهم تا چهاردهم نوامبر برگزار خواهد شد.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=9036