رئيس ناظران انتخاباتي اکواس از روند برگزاري انتخابات در گينه کوناکري ابراز خرسندي کرد

تاریخ ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷ | عنوان: گينه


رئیس ناظران انتخاباتی « جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا» (اکواس)، با وجود برخی مشکلات و کمبودها در تعدادی از حوزه های رای گیری، انتخابات پارلمانی را که روز شنبه در گینه کوناکری برگزار شد، قابل قبول دانست.
ادم کوجو یکشنبه در جمع خبرنگاران در کوناکری، پایتخت گینه گفت گروه ناظر انتخاباتی اکواس که در 38 حوزه انتخاباتی مستقر شده بود، بر روند رای گیری نظارت کردند و از اینکه توافقنامه های داخلی بین عوامل سیاسی گینه در انتخابات محترم شمرده شد، ابراز رضایت کردند.
کوجو در گزارش اولیه خود درباره عملکرد مسئولان برگزاری انتخابات اذعان کرد در روز برگزاری انتخابات مشکلاتی چون کمبود تعرفه و تاخیر در گشایش برخی از شعب بروز کرد.
با این همه، ناظران انتخاباتی اکواس از حضور گسترده رای دهندگان در انتخابات پارلمانی گینه استقبال کردند.
رئیس این گروه از کمیسیون ملی مستقل انتخابات گینه خواست برای پیشگیری از هر گونه شک و تردید، نتایج انتخابات را در زمان قانونی اعلام کند.
وی همچنین از سران سیاسی گینه کوناکری خواست از ابزار سیاسی برای حل هر گونه مناقشه مربوط به نحوه برگزاری انتخابات استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از کوناکری، رئیس ناظران انتخاباتی اکواس گفت جامعه بین الملل در عزم خود برای تضمین برقراری دوباره صلح و نظم اجتماعی در گینه راسخ است و به همین دلیل است که اکواس دفتر دائم خود را در این کشور حفظ خواهد کرد.
وی گفت دفتر دائم اکواس در گینه از تلاش های مقامات این کشور برای ایجاد کشوری دموکراتیک که ارزش های انسانی را محترم می شمارد، حمایت خواهد کرد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=89850