بيش از 70 ناظر اتحاديه اروپا بر انتخابات پارلماني گينه کوناکري نظارت مي کنند

تاریخ ۰۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۱ | عنوان: گينه


اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد بیش از 70 ناظر این اتحادیه برای نظارت بر انتخابات پارلمانی گینه کوناکری که بیست و چهارم ماه سپتامبر برگزار خواهد شد، در این کشور مستقر خواهند شد.
اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد بیش از 70 ناظر این اتحادیه در چهار چوب ماموریتی به ریاست کریستینا پردا، نماینده رومانی در اتحادیه اروپا، بر انتخابات گینه کوناکری نظارت خواهند کرد.
این بیانیه افزود هیئت نظارت انتخابات اتحادیه اروپا مرکب از 73 ناظر است که از کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا از جمله نروژ هستند.
این بیانیه همچنین خاطر نشان کرد بخشی از ناظران سی و یکم ماه اوت برای پوشش دادن هشت منطقه از تقسیمات کشوری گینه در این کشور مستقر خواهند شد و پیش از آغاز رای گیری نیز حدود 30 ناظر دیگر به آنها خواهند پیوست.
رئیس هیئت ناظران اعلام کرد « انتخابات پارلمانی گینه که بعد از بارها به تعویق افتادن بیست و چهارم سپتامبر برگزار خواهد شد، برای این کشور نمایانگر فرصتی منحصر به فرد برای برقراری پیوند با زندگی دمکراتیک است که با انتخاباتی منظم، فراگیر، آزاد و شفاف متوازن خواهد شد ».
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کوناکری، کریستینا پردا اعلام کرد « مردم گینه نیاز دارند اوضاع به حال عادی باز گردد و این امر اتفاق نمی افتد مگر با پارلمانی کارآمد که بازتاب دهنده همه گرایش های سیاسی و مشروعیت لازم باشد تا بتواند به چالش های متعدد در کشور پاسخ دهد ».



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=89209