يکي ديگر از شهرهاي گينه شاهد تظاهرات بر ضد رئيس جمهور بود

تاریخ ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۱ | عنوان: گينه


پلیس گینه کوناکری برای متفرق کردن تظاهرات جوانان که به سفر رئیس جمهور این کشور به شهر لابه (شمال)،اعتراض داشتند،از گاز اشک آور استفاده کرد.
شهر لابه پایگاه سلودالین دیالو ، مخالف اصلی آلفا کنده رئیس جمهور گینه است.
مسئول یکی از ایستگاههای سوخت‌گیری لابه در تماسی تلفنی گفت دهها تن از جوانان این شهر روز سه‌شنبه با برگزاری تظاهراتی وی را دیکتاتور و قاتل خواندند. این تظاهرات سبب مختل شدن رفت و آمد در خیابان‌های لابه شد و نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک آور به متفرق کردن تظاهر کنندگان پرداختند.
یکی از تجار شهر گفت یک زن و یک مرد جوان را دیده است که در جریان متفرق کردن این تظاهرات یکی از ناحیه پیشانی و دیگری از ناحیه دست زخمی شده بود.
نیروهای دولتی با این توضیح که از خبرنگاران برای پوشش تلویزیونی سفر رئیس جمهور به منطقه دعوت نشده است ،به خبرنگاران از جمله خبرنگار تلویزیون ملی حمله کردند و دوربین یک شبکه تلویزیونی خصوصی را شکستند.
اندکی پس از خروج کنده از لابه، درگیری‌های جزئی بین طرفداران و مخالفان دولت در این شهر روی داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کوناکری، در حالی که تنها یک ماه به انتخابات پارلمانی 24 سپتامبر گینه باقی است، آلفا کنده که در سال 2012 به ریاست جمهوری گینه انتخاب شد، به شهرهای مختلف این کشور سفر می‌کند.
وی هفته گذشته به شهر زادگاهش یعنی کانکان (شرق) سفر کرد اما مردم زادگاهش با هو کردن او،نارضایتی خود را از وی ابراز کردند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=88923