رواندا حمايت از شورشيان 23 مارس را تکذيب کرد

تاریخ ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۵ | عنوان: رواندا


رواندا روز سه شنبه اتهامات آمریکا علیه این کشور مبنی بر حمایت از شورشیان «23 مارس» در شرق جمهوری دمکراتیک کنگو را رد کرد.
لوئیز موشیکیوابو وزیر امور خارجه رواندا در جمع خبرنگاران گفت : «سیاست برخی از کشورها، سوق دادن دیگر کشورهای منطقه به سمت و سوی جنگ و درگیری است و ما فکر می کنیم این سیاست هیچ کمکی به آرامش در منطقه نمی کند.»
وی در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه آیا این یک تکذیب رسمی از طرف دولت روانداست، گفت : «من فکر می کنم اظهاراتم کاملا شفاف و صریح هستند، کنگو با مشکلات عدیده ای مواجه است و باید به گونه ای به این مشکلات بنگریم که بتوانیم به راه حلی برای برقراری آرامش در این کشور دست یابیم؛ حرف ما این است که هیچ دلیلی وجود ندارد رواندا بخواهد خارج از مرزهایش ناآرامی و بی ثباتی ایجاد کند.»
به گزارش خبرگزاری رویترز از نایروبی، آمریکا هفته گذشته از رواندا خواست از شورشیان بیست و سه مارس که در شرق جمهوری دمکراتیک کنگو فعال هستند، حمایت نکند. واشنگتن ادعا کرد شواهد و مدارکی دال بر دست داشتن نظامیان رواندایی در اقدامات این گروه شورشی در اختیار دارد.
کارشناسان سازمان ملل در ماه ژوئن در کمیته تحریم های شورای امنیت اعلام کردند شورشیان بیست و سه مارس همچنان به استخدام جنگجو در رواندا با کمک افسران بلندپایه ارتش آن کشور ادامه می دهند. این کارشناسان افزودند عواملی در ارتش کنگو میز با گروه شورشی رواندایی «نیروهای دمکراتیک آزادی رواندا» که در سال 2000 در کنگو تشکیل شد، همکاری می کنند.
سازمان ملل یک گردان واکنش سریع شامل 3000 سرباز کلاه آبی خود را برای مقابله و خلع سلاح شورشیان در منطقه مستقر کرده است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=88101