موگابه : هرگز در انتخابات زيمبابوه تقلبي صورت نگرفته است

تاریخ ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۳ | عنوان: زيمبابوه


رئیس جمهور زیمبابوه سه شنبه با دفاع از سوابق برگزاری انتخابات در کشورش اعلام کرد او و حزبش هرگز در انتخابات تقلب نکرده اند.
رابرت موگابه که از سال 1980 تاکنون مسئولیت ریاست جمهوری زیمبابوه را برعهده دارد این مطلب را درست یک هفته مانده به انتخابات حساس ریاست جمهوری در 31 ژوئیه عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از هراره ، رابرت موگابه در انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده با «مورگان چانگرای» رقیب دیرینه خود و نخست وزیر فعلی، به رقابت خواهد پرداخت.
رئیس جمهور زیمبابوه در سخنانی در «موتاره » پایگاه سنتی چانگرای خطاب به هزاران نفر از هوادارانش اعلام کرد این اتهامات که حزب «زانو - پی اف» در انتخابات تقلب می کند، «بی اساس» است و هدف از مطرح کردن آنها ، ایجاد فضایی است که با انتشار نتایج انتخابات، به احتمال زیاد اختلاف افکنی کنند.
موگابه 89 ساله از مردم استان مانیکالند که شهر موتاره نیز در آن واقع شده است خواست 20 کرسی پارلمانی را که در انتخابات گذشته در سال 2008 به احزاب مخالف به رهبری چانگرای واگذار کردند ، بار دیگر بدست آوردند. استان مانیکالند در پارلمان زیمبابوه 26 کرسی دارد.
دولت موگابه درخواست های امریکا و اتحادیه اروپا را برای اعزام ناظران انتخاباتی به زیمبابوه رد کرده و اعلام کرده است کشورهای غربی که تحریم هایی را بر زیمبابوه اعمال می کنند ، نمی توانند در روند نظارت بر انتخابات عادلانه و منصفانه عمل کنند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=87861