16 کشته و 80 زخمی در درگیری‌های قبیله‌ای جنوب گینه کوناکری

تاریخ ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱ | عنوان: گينه


درگیری‌های قومی دو روز اخیر در منطقه‌ای در جنوب گینه کوناکری به کشته شدن دستکم 16 تن و زخمی شدن 80 نفر دیگر منجر شد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، درگیری های دو روز اخیر در جنوب غرب گینه کوناکری دستکم 16 کشته و ده ها مجروح برجا گذاشته است.

شهروندان درگیر در این خشونت های قومی زنده زنده در آتش سوزانده شده و با چاقو سربریده شدند.

خشونت ها در منطقه الغابات در جنوب گینه کوناکری زمانی آغاز شد که نگهبانان یک پمپ بنزین در روستای کولی که از قبیله غویرزی بودند یک جوان قبیله کونیانکی را به اتهام سرقت با ضرب و شتم شدید کشتند.

این قضیه به سرعت به درگیری در شهر نزیریکو در 570 کیلومتری جنوب شرق کوناکری منجر شد که در جریان آن خانه های زیادی در آتش سوختند.

آلبرت داماتانگ کامارا، سخنگوی دولت گینه گفت: خشونت هایی که از روز دوشنبه در کولی و نزیریکو روی داده به کشته شدن 16 نفر و زخمی شدن 80 تن منجر شده است.

وی افزود: نیروهای پلیس به صورت گسترده در این مناطق مستقر شده اند و اوضاع در حالی عادی شدن است .

سخنگوی دولت گینه در همین حال خاطر نشان کرد خشونت های قومی به شهر بیلا در شمال این منطقه نزدیک مرز ساحل عاج کشیده شده است.

شاهدان می گویند آمار دقیق کشته ها هنوز معلوم نبست زیرا تعدادی با ضربات متعدد چاقو کشته شدند که هنوز به بیمارستان منتقل نشدند.

این در حالی است که با وجود وضع حالت فوق العاده در نزیریکو نیروهای امنیتی دیروز دوشنبه نتوانستند درگیری ها را متوقف کنند.

یک منبع امنیتی گفت که دولت گینه کوناکری افسرانی بلندپایه از ارتش را برای بازگرداندن آرامش به منطقه درگیری اعزام کرده است.

خشونت های قبیله ای در این منطقه نزدیک به مرز با لیبریا کم و بیش اتفاق می افتد.




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=87584