موگابه به پيروزي دوباره حزبش در انتخابات آينده اطمينان دارد

تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۸ | عنوان: زيمبابوه


رابرت موگابه رئیس جمهور زیمبابوه روز یکشنبه تاکید کرد اطمینان دارد حزبش موسوم به زانو پی اف Zanu-PF در انتخابات سراسری آینده زیمبابوه که سی و یکم ژوییه برگزار خواهد شد، به پیروزی خواهد رسید.
رئیس جمهور زیمبابوه که در جمع حدود شش هزار تن از طرفداران خود در منطقه چیوش در شمال زیمبابوه سخن می گفت، تاکید کرد:« سی و یکم ژوییه، بار دیگر همه به نمایندگان زانو پی اف رای خواهند داد. زیرا زانو پی اف حزبی است که از محبوبیت مردمی برخوردار است، برای تامین نیازهای مردم تلاش می کند و حرف تازه ای برای شهروندان دارد.»
حزب رابرت موگابه از سی و سه سال پیش قدرت را در زیمبابوه در دست دارد. رابرت موگابه در سال 1980 زیمبابوه را به استقلال رساند اما پس از آن در اوایل دهه اول قرن بیست و یکم ، با سیاست های نادرست خود کشورش را به ورشکستگی کشاند. رابرت موگابه بار دیگر تاکید کرده خواستار آن است که شرکت های خارجی اجازه بهره برداری از معادن زیمبابوه را نداشته باشند.
موگابه در جمع هواداران خود فریاد زد:« ما مردم زیمبابوه، صاحبان منابع طبیعی کشورمان هستیم، زمین و منابع زیرزمینی زیمبابوه متعلق به خود ماست. ما به « شعار آفریقا مال آفریقایی هاست» ایمان داریم و خواستار آن هستیم که زیمبابوه نیز برای زیمبابوه ای ها باشد.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از چیوش، در حالی که مورگان چانگرای، نخست وزیر زیمبابوه رقیب خود ، رابرت موگابه را متهم کرده است هوادارانش به برخی مسئولان ستادهای تبلیغاتی مخالفان حمله کرده اند، رئیس جمهور هشتاد و نه ساله زیمبابوه بار دیگر خواستار صلح و آرامش در کشور شد.
سران کشورهای جنوب آفریقا در نشست فوق العاده خود در اواسط ژوئن در ماپوتو، از رابرت موگابه خواستند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی زیمبابوه را که برای سی و یکم ژوییه تعیین شده است، به تعویق بیندازد تا این که اصلاحات مربوط به فعالیت رسانه ها ، نیروهای امنیتی و پلیس زیمبابوه تصویب و به اجرا گذاشته شود و فهرست های انتخاباتی نیز نهایی شود.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=87444