صالحی: امیدواریم صفحه جدیدی در روابط تهران- مورونی گشوده شود

تاریخ ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۱ | عنوان: كومور


صالحی در سفر به کومور ابراز امیدواری کرد که این سفر صفحه جدیدی از روابط در عرصه‌های تجاری، اقتصادی و زیربنایی دو کشور باشد.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به «مورونی»، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به کومور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشور کومور از چند جزیره تشکیل شده گفت: این کشور در سال 1975 مستقل شد و یک میلیون نفر جمعیت دارد.

وی روابط سیاسی ایران و کومور را خوب توصیف کرد و افزود: فعالیت‌های خوبی در این کشور انجام شده و کمیته امداد، هلال احمر و وزارت نیرو در این کشور مشغول فعالیت هستند.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: مردم کومور مسلمان هستند و امیدواریم که پروژه‌های در دست انجام را تکمیل کنیم تا روابط تجاری - اقتصادی گسترش یابد.

صالحی کومور را نیازمند کمک‌های بهداشتی و زیربنایی خواند و افزود: حضور شرکتهای ایرانی در کومور به سود هر دو کشور خواهد بود.

وی به تحصیل اتباع کوموری در ایران اشاره و ابراز امیدواری کرد که بتوان تعداد بورس‌های تحصیلی را افزایش داد و یک آموزشگاه حرفه‌ای در این منطقه دایر کرد.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به مشکلات گذشته کشور کومور گفت: شرایط اقتصادی این کشور روز به روز در حال بهبود است.

صالحی نداشتن سوخت و برق را از جمله مشکلات مردم کومور خواند و افزود: به دنبال چاره ای برای این مشکل هستیم که استفاده از سلول‌های خورشیدی و توربین های بادی می تواند مفید باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که این سفر صفحه جدیدی از روابط در عرصه های تجاری، اقتصادی و زیربنایی دو کشور باشد.




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=87124