تیجانی: به جای طرح‏های توسعه‏ای، فقط حسینیه می‏سازیم!

تاریخ ۰۴ آبان ۱۳۸۸ - ۲۲:۴۶ | عنوان: تونس


سید محمد تیجانی گفت: بهترین طرح برای حمایت جمهوری اسلامی از شیعیان کشورهای فقیر این است که پروژه‏های اشتغال‏زا را در این کشورها اجرا کند تا شیعیان و مستبصرین در این پروژه‏ها کار کنند.
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ابنا، دکتر «سید محمد تیجانی سماوی» در مصاحبه با خبرنگار ابنا گفت: تشیع هم‏اکنون در شمال آفریقا گسترش بسیار زیادی یافته و این گسترش در میان تمام اقشار آفریقاست.

وی این امر را باعث تأثیر بر حکّام دولت‏های عربی و همچنین برخی از علمای اهل تسنن و ترس آنان از گسترش تشیّع دانست.

سید محمد تیجانی درباره نقش رسانه‏ها، شبکه‏های ماهواره‏ای و پایگاه‏های اینترنی در تبلیغ مذهب اهل‏بیت(علیه السلام) با بیان این نکته که عصر حاضر، عصر "مشاهده" است نه عصر "مطالعه"، گفت: اکنون این شبکه‏ها و رسانه‏ها از همه چیز مهم‏تر هستند و دوران کتاب دیگر به پایان رسیده است و یک ربع ساعت اخبار و رسانه، معادل هفتاد جلد کتاب است؛ زیرا دیگر خوانندگانی وجود ندارند که کتاب بخوانند و اکثر افراد از "مشاهده" تحت تأثیر قرار می‏گیرند.

این مستبصر معروف در مورد انتظار شیعیان خارج از کشور از جمهوری اسلامی ایران گفت: ما از ایران پول نمی‏خواهیم، بلکه از این کشور می‏خواهیم به عنوان یک دولت به آن کشورها برود و در آنجا پروژه‏های توسعه‏ای افتتاح کنند.

وی افزود: دولت ایران باید با دولت‏ها ارتباط داشته باشند نه با افراد. زیرا رابطه با افراد مشکلات و نتایج نامناسبی دارد و موجب تهمت‏های واهی نظیر ارتباط با احزاب غیرقانونی می‏شود. بنابراین بهتر است بجای اینکه در این کشورها حسینیه و ... بسازیم که باعث دردسر برای شیعیان شود، ارتباط از طریق خود دولت در تونس و الجزائر و ... صورت گیرد و به صورت پروژه‏های آزاد و طرح‏های توسعه‏ انجام شود تا در نتیجه این پروژه‏ها، چندصد مستبصر و شیعه مشغول به کار شده و از محرومیت خارج شوند.

به گفته تیجانی، حکومت این کشورها نیز بدلیل اینکه تعداد زیادی از نیروهای بیکار آنان بواسطه این طرح‏ها شروع به کار می‏نمایند از این طرح‏ها استقبال کرده و با آنان معارضه نخواهد کرد.




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=8693