يك قايق توريستي از دام دزدان دريايي سومالي گريخت

تاریخ ۰۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۰ | عنوان: سومالي


پايگاه اطلاع رساني روماندي اعلام كرد: يك قايق توريستي ايتاليايي موفق شد از چنگ دزدان دريايي در آب‌هاي سومالي بگريزد.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، روماندي روز يكشنبه به نقل از خبرگزاري ايتاليا نوشت: اين قايق با نام ملودي روز گذشته (شنبه) پس از آنكه موفق به فرار از دست دزدان دريايي شد، مسير يكي از بنادر اردن را در پيش گرفت.

برپايه اين گزارش، شش دزد دريايي مسلح به اسلحه كلانشينكف سوار بر قايق كوچكي به ملودي حمله كردند كه با تيراندازي ماموران امنيتي اين قايق مواجه شدند.

روماندي افزود: اين قايق متعلق به شركت ام اس سي ايتاليا در حالي در ساعت ‪ ۱۹‬و ‪ ۳۵‬دقيقه به وقت گرينويچ مورد حمله قرار گرفت كه پس از پايان فصل گردشگري زمستان در حال بازگشت به ايتاليا بود.

اين گزارش با اشاره به حضور ‪ ۹۹۱‬مسافر و ‪ ۵۳۶‬خدمه در داخل اين قايق، متذكر شد: حمله به كشتي‌هاي تجاري بسيار شايع تر از حمله به قايق‌هاي توريستي است.

برپايه اين گزارش، پيش از اين نيز يدك كش ايتاليايي با ‪ ۱۶‬سرنشين (‪۱۰‬ ايتاليايي، پنج رومانيايي و يك كروات) در ‪ ۱۱‬آوريل در خليج عدن ربوده شده بود.

برپايه گزارش دفتر كشتيراني بين‌المللي ، حملات دزدان دريايي سومالي در سه ماهه نخست سال ‪ ۲۰۰۹‬ميلادي نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ميلادي، ‪۱۰‬ برابر شده و از شش مورد به ‪ ۶۱‬مورد افزايش يافته است.

دزدان دريايي سومالي در سال ‪ ۲۰۰۸‬ميلادي حدود ‪ ۵۰‬قايق را در راه‌هاي آبي اقيانوس هند و خليج عدن، ربودند.
ایرنا


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=868