عفو بین‌الملل: 10 هزار زندانی سیاسی در اریتره وجود دارد

تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۶ | عنوان: اريتره


عفو بین‌الملل درباره وضعیت حقوق بشر در اریتره اعلام کرد که در این کشور دست کم ده هزار زندانی سیاسی وجود دارد که در زندان‌های مخفی زیرزمینی به سر می‌برند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین‌الملل امروز پنجشنبه با انتشار گزارشی چند روز مانده به بیستمین سالگرد استقلال اریتره اعلام کرد؛ در این کشور دست کم 10 هزار زندانی سیاسی وجود دارد که در شرایط بسیار بد و غیر قابل تصور به سر می‌برند.

در این کشور شش میلیون نفری شاخ آفریقا، فعالیت مخالفان سیاسی ممنوع است، رسانه‌های مستقل وادار به سکوت شده‌اند و اقلیت‌های مذهبی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

بکلر بستون متخصص مسائل اریتره در سازمان عفو بین‌الملل گفت: دولت به طور نظام مندی اقدام به بازداشت‌های خودسرانه کرده و آنها را بدون محاکمه در زندان نگاه می‌دارد تا بدین گونه مخالفان و همه کسانی را که با نظام اریتره مخالف هستند سرکوب کنند.

این کارشناس عفو بین‌الملل در گزارش خود افزود: اریتره حدود 10 هزار تن را در زندان‌های مخفی نگاه داشته‌اند اما امکان اعلام آمار دقیق آنها وجود ندارد و این زندانیان در زندان‌های زیر زمینی به سر می‌برند.

این گزارش تاکید کرد: شکنجه مساله رایج در جریان بازجویی‌هایی است که برای مجازات یا اعمال فشار بر زندانیان سیاسی صورت می‌گیرد در بیشتر موارد خانواده‌های زندانیان هیچ اطلاعی از آنان ندارند و یا حتی از بازداشت آنها بی اطلاع هستند.

شورشیان اریتره سال1991 در پایان جنگ داخلی 30 ساله استقلال این کشور را از اتیوپی به دست آوردند.

بعد از همه پرسی که دو سال بعد در بیست و چهارم مه 1993 برگزار شد، استقلال اریتره اعلام شد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=85726