مذاکرات دولت و جناح مخالف موزامبيک به تعويق افتاد

تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۳ | عنوان: موزامبيك


منابع خبری در ماپوتو روز سه شنبه اعلام کردند مذاکره میان دولت موزامبیک و جناح مخالف این کشور به تعویق افتاد.
دور آتی مذاکرات میان دولت موزامبیک و حزب « مقاومت ملی موزامبیک» که مهم ترین حزب سیاسی مخالف این کشور محسوب می شود، به علت اختلاف سران دو طرف درباره مکان برگزاری نشست به زمان دیگری موکول شد.
بنا به اعلام رسانه های موزامبیک، هدف از این گفتگوها این است که از تشدید تنش میان دولت موزامبیک و جنبش رنامو Renamo که در گذشته یک گروه شورشی بوده است، جلوگیری شود.
فرناندو مازانگا سخنگوی جنبش رنامو اعلام کرد مقامات این جنبش دو پیشنهاد دولت را درباره مکان برگزاری گفتگوها رد کردند به همین علت برگزاری این گفتگوها به زمان دیگری موکول شد.
انتظار می رود دور آتی گفتگوها میان دولت موزامبیک و جناح مخالف این کشور اساسا با محوریت قانون انتخابات، رفتار تبعیض آمیز در قبال اعضای پیشین رنامو که در حال حاضر در صفوف ارتش خدمت می کنند، صورت گیرد.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از ماپوتو، لزوم ایجاد برابری میان قشرهای مختلف جامعه برای برخورداری از فرصت های اقتصادی و نارضایتی مسئولان جناح مخالف موزامبیک از انحصارطلبی « جبهه آزادی موزامبیک» که قدرت را در این کشور آفریقایی در دست دارد، از دیگر مسایلی است که در این گفتگوها مطرح خواهد شد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=85560