استقبال بان‌کی‌مون از پیمان منع خشونت سیاسی در گینه کوناکری

تاریخ ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵ | عنوان: گينه


دبیرکل سازمان ملل امضای توافقنامه منع خشونت سیاسی بین دولت و معارضان در گینه کوناکری را اساس بازگشت ثبات به این کشور غرب آفریقا دانست.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل از پیشرفت در از سرگیری گفت‌وگوهای سیاسی در گینه کوناکری ابراز امیدواری کرد و گفت: این گفت‌وگوها، اساس صلح و ثبات پایدار در گینه است.

مارتین نسیرکی سخنگوی سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بان کی مون از امضای اعلامیه مشترک دولت و مخالفان و جناح ریاست جمهوری در تاریخ بیست و سوم آوریل با عنوان پیمان منع خشونت سیاسی ابراز خرسندی کرد.

در این توافقنامه از همه احزاب و گروه‌های سیاسی درخواست شده است از برگزاری هرگونه تظاهرات خشونت آمیز خودداری کنند و اختلافات خود را از راه مذاکره و به شیوه صلح آمیز حل و فصل کنند.

بان کی مون همچنین از بیانیه دیروز چهارشنبه «الفا کنده» رئیس جمهور گینه استقبال کرد.

رئیس جمهور گینه در این بیانیه اعلام کرده است که برای اجرای همه اقدامات لازم با هدف تضمین شفافیت و اعتبار روند انتخابات با حضور ناظران بین‌المللی آماده است.

دبیرکل سازمان ملل ابراز امیدواری کرد گفت‌وگوهای سیاسی در گینه به برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در زودترین زمان ممکن منجر شود.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=85455