آنگولا بدنبال جذب سرمایه خارجی از طریق انتشار اوراق قرضه

تاریخ ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۵ | عنوان: آنگولا


دولت آنگولا دومین تولید کننده نفت خام قاره آفریقا به منظور پیشبرد طرح های اقتصادی اش بویژه در بخش نفت بدنبال جذب سرمایه های خارجی از طریق انتشار اوراق قرضه یورویی است.

شبکه تلویزیونی آفریقای جنوبی روز جمعه گزارش داد که دولت آنگولا درصد است که در سال جاری میلادی یک میلیون دلار اوراق قرضه یورویی به فروش برساند.

براساس این گزارش، این اقدام دولت آنگولا متعاقب رشد بالای اقتصادی این کشور در سال های گذشته و کاهش سطح بدهی های خارجی آن صورت می گیرد.

آنگولا در سال گذشته میلادی توانست متاثر از صادرات بالای نفت خام، رشد اقتصادی اش را به 7.4 درصد برساند.

تصمیم دولت آنگولا برای انتشار اوراق قرضه، احتمالا برگرفته شده از انتشار موفقیت آمیز این اوراق از سوی دولت زامبیا در ماه سپتامبر گذشته بود.

دولت زامبیا برای جذب سرمایه خارجی به منظور پیشبرد طرح های معدنی این کشور موفق شد از طریق فروش اوراق قرضه یورویی 750 میلیون دلار جذب کند.

سایر کشورهای آفریقایی نیز همانند کشور کنیا تلاش دارند که از فروش اوراق قرضه بتوانند سرمایه های خارجی بیشتری برای طرح های اقتصادی شان بهره ببرند.

از سوی دیگر کاهش قابل ملاحظه بدهی های خارجی آنگولا در سال های اخیر سبب شده است که نرخ ریسک خرید اوراق قرضه این کشور از سوی سرمایه گذاران خارجی کاهش یابد.

بگفته تحلیل گران اقتصادی، مجموع بدهی های خارجی آنگولا در سال گذشته میلادی در حدود 31 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور بوده است که دو سوم از این بدهی های خارجی ناشی از وام ها و قرض های دولت چین می باشد.

کشور چین درحال حاضر شریک اول تجاری قاره آفریقا است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=84959