کناره گيري مخالفان گينه از روند انتخابات کشورشان

تاریخ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۴:۴۸ | عنوان: گينه


مسئولان جناح مخالف گینه کوناکری در اعتراض به این که حزب حاکم به خواسته های آنها توجهی نمی کند، از روند انتخاباتی این کشور کناره گیری کردند.
فوده اوسو فوفانا، نایب رئیس حزب اصلی مخالف گینه کوناکری،‌ روز شنبه در گفتگو با یک شبکه رادیویی محلی تاکید کرد جناح مخالف از همین امروز در اعتراض به بی اعتنایی مسئولان حزب حاکم به خواسته ها و مطالبات خود، از روند انتخاباتی کشور کناره گیری می کند.
این مسئول جناح مخالف گینه افزود تصمیم برای کناره گیری از روند انتخابات کشور توسط سه حزب بزرگ ائتلاف مخالفان که برای تغییر اوضاع سیاسی در کشور مبارزه می کند،‌ اتخاذ شده است. وی این سه حزب را «ائتلاف برای دموکراسی و پیشرفت»، «اجتماع احزاب سیاسی خواستار انتقال سیاسی» و «باشگاه جمهوری خواهان» اعلام کرد.
این سه حزب در عین حال تاکید کرده اند نه فردی که از احزاب جناح مخالف در کمیسیون مستقل انتخابات گینه کوناکری عضویت دارند، می توانند به فعالیت خود در این نهاد ادامه دهند یا اینکه آن را ترک کنند.
نایب رئیس حزب اصلی مخالف گینه کوناکری خاطر نشان کرد کناره گیری جناح مخالف از روند انتخاباتی گینه به معنای آن نیست که مخالفان انتخابات ریاست جمهوری آینده را تحریم خواهند کرد. وی در عین حال تهدید کرد ممکن است مخالفان برای جلوگیری از برگزاری انتخابات آینده دست به کار شوند.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از کوناکری، مسئولان جناح مخالف گینه کوناکری خواستار آن هستند که گینه ای های مقیم خارج این کشور حق شرکت در انتخابات را داشته باشند و شرکت وایمارک Waymark از آفریقای جنوبی اجازه دخالت در امور تدارکاتی کمیسیون مستقل انتخابات گینه را نداشته باشد. مقامات کوناکری مسئولیت تهیه فهرست های انتخاباتی کشورشان را به این شرکت واگذار کرده اند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=84292