دولت اریتره وقوع کودتا در این کشور را رد کرد

تاریخ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۹ | عنوان: اريتره


دولت اریتره تاکید کرد که شورش هفته گذشته نظامیان این کشور در محاصره موقت ساختمان وزارت اطلاع رسانی اریتره تلاش برای کودتا نبوده است.
خبرگزاری فارس: دولت اریتره وقوع کودتا در این کشور را رد کرد


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت اریتره امروز شنبه اعلام کرد که شورش نظامیانی که خواستار ایجاد اصلاحات سیاسی در اریتره بودند تلاش برای کودتا در این کشور نبوده است.

در اولین واکنش دولت اریتره به اقدام نظامیان شورشی در اشغال ساختمان وزارت اطلاع رسانی این کشور در هفته گذشته، «گیرما آسمروم» سفیر اریتره در اتحادیه آفریقا گفت: کسانی که از کودتا سخن می‌گویند دوست دارند آرزوهایشان، واقعیت تلقی شود.

گروه‌های معارض در اریتره گفته بودند که هدف شورش نظامیان که به طور مسالمت آمیز به پایان رسید سرنگونی رژیم ایسیاس افورقی رئیس جمهور اریتره بوده است.

سفیر اریتره در اتحادیه آفریقا در بیانیه‌ای تاکید کرد: در هر جایی از دنیا فرد و یا گروهی دیوانه، احمق و تروریستی وجود دارند که ممکن است دست به کار احمقانه‌ای بزنند، برای مثال فردی را بربایند و یا با حمله به دفاتر نهادهای دولتی یا خصوصی، چند نفر را به گروگان بگیرند.

وی افزود: این گونه حوادث اگر در غرب روی دهد از آن با عنوان اقدامات تروریستی نام می‌برند اما نمی‌دانم چرا این اقدامات در یک کشور آفریقایی کودتا نامیده می‌شود.

این مسئول اریتره‌ای در بخش دیگر از این بیانیه آورده است: مطمئن باشید که حال رئیس جمهور خوب و اوضاع در اریتره نیز آرام است.

وی افزود: در اریتره هرگز کودتا رخ نخواهد داد زیرا اریتره جامعه‌ای است که بر اساس اعتماد و اطمینان استوار شده است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=83671