پایان اشغال وزارت اطلاع رسانی اریتره و بازگشت آرامش به پایتخت

تاریخ ۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۹ | عنوان: اريتره


دیپلمات اریتره از پایان اشغال وزارت اطلاع رسانی این کشور به دست نظامیان شورشی و بازگشت آرامش به پایتخت این کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک دیپلمات اروپایی در پایتخت اریتره تاکید کرد که نظامیان شورشی که دیروز دوشنبه وزارت اطلاع رسانی در اسمره را اشغال کردند کارمندان این وزارتخانه را که در گروگان گرفته بودند آزاد کردند و خودشان نیز ساختمان وزارتخانه را ترک کردند.

وی افزود: امروز هیچ اثری از خودروهای زرهی که دیروز مقابل ساختمان وزارت اطلاع رسانی مستقر شده بودند نیست.

این دیپلمات که شاهد حادثه دیروز محاصره وزارت اطلاع رسانی اریتره از سوی حدود 200 نظامی این کشور بود گفت: تانک ها از شهر بیرون رفته اند و کارمندان وزارت اطلاع رسانی به خانه های خود بازگشتند و فعالیت عادی در شهر جاری است و مراکز دولتی و بانک ها همه باز هستند.

وی افزود: هنوز موضع نظامیان شورشی که وزارتخانه را ترک کردند نامعلوم است.

اقدام نظامیان اریتره در محاصره وزارت اطلاع رسانی این کشور که محل پخش همه برنامه های رسانه‌های اریتره است در نوع خود بی سابقه بود.

اریتره کشوری است که ارتش بر آن تسلط دارد و ایسائیس افورقی، رئیس جمهور اریتره از زمان استقلال این کشور از اتیوپی در سال 1993 پس از جنگ 30 ساله علیه دولت اتیوپی به قدرت رسید.

نظامیان شورشی دیروز در بیانیه ای کوتاه که از تلویزیون رسمی این کشور پخش و پس از آن همه برنامه هایش متوقف شد اعلام کردند که خواستار آزادی زندانیان سیاسی و اجرای مفاد قانون اساسی مبتنی بر تعدد احزاب سیاسی و برگزاری انتخابات در این کشور هستند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=83572