پیروزی رئیس جمهور غنا در نتایج اولیه انتخابات

تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۴ | عنوان: غنا


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، شبکه تلویزیونی خصوصی جوی در غنا ساعاتی پیش بر اساس نتایج 267 حوزه انتخاباتی از مجموع 275 حوزه اعلام کرده است درامانی ماهاما با 50/6 درصد آرا در برابر آرای 47/82 درصدی رهبر مخالفان به پیروزی رسیده است.
کمیسیون انتخاباتی نیز بر اساس آرای 173 حوزه از 275 حوزه آرای ماهاما را 49/61 صدم درصد و آرای آکوفو-ادو 48/9 درصد اعلام کرد.

در صورتی که هیچ یک از نامزدها در دور نخست موفق به کسب پنجاه درصد آرا نشود، دور دوم انتخابات نیز بیست و هشتم دسامبر برگزار خواهد شد. در انتخابات ریاست جمهوری غنا در کل هشت نامزد شرکت کرده اند.

حزب جدید میهنی اصلی ترین حزب مخالف غنا امروز در بیانیه ای اعلام کرد: این حزب به اندازه کافی دلایل معتبر در دست دارد که نشان می دهد ما نانا آکوفو-ادو نامزد حزب جدید میهنی در برابر جان درامانی ماهاما، رئیس جمهور سابق برنده شده است.

در این بیانیه با اشاره به وقوع تقلب نظام مند در نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت: شمار قابل توجهی آرا به نام نامزد حزب حاکم کنگره دمکراتیک ملی به صندوق ها اضافه شده و از آرای نامزد حزب مخالف کم شده است.

حزب جدید میهنی همچنین خواستار شمارش مجدد آرا به دلیل خرابی برخی ماشین های بیومتریک شناسایی رای دهندگان پیش از اعلام رسمی نتایج انتخابات شده است.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در غنا ظرف جمعه و شنبه گذشته در این کشور برگزار شد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=82508