فرانسه از سيستم قضايي تنبيهي سيشل عليه راهزنان دريايي حمايت کرد

تاریخ ۲۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۹ | عنوان: سيشل


اِروه مورن وزير دفاع فرانسه روز يکشنبه از حمايت کشورش از توسعه سيستم قضايي کشور سيشل براي مجازات راهزنان دريايي سومالي خبر داد.
مورن پس از ديدار با ژوئل مورگان وزير منابع طبيعي و حمل و نقل سيشل گفت فرانسه براي اين موضوع که راهزنان دريايي به شدت مجازات شوند و کشور سيشل سيستم قضايي مناسبي براي محاکمه و مجازات اين افراد در اختيار داشته باشد، اهميت فوق العاده اي قائل است.
اين وزير فرانسوي که امروز به سفر دوره اي سه روزه خود به کشورهاي اقيانوس هند پايان مي دهد در حالي خواستار تشديد مجازات عليه راهزنان دريايي سومالي شد که يازده سوماليايي که به دو کشتي فرانسوي صيد ماهي تن در سواحل سيشل حمله کرده بودند، روز دوشنبه به دليل کمبود شواهد کافي آزاد شدند.
مورن با اعلام اينکه اتحاديه اروپا هشتصد هزار يورو براي توسعه سيستم قضايي کشور سيشل در نظر گرفته است، وعده داد فرانسه نيز از توسعه زير ساخت هاي قضايي آن کشور حمايت خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از ويکتوريا در سيشل، محدوده ميان آبهاي سيشل تا خليج عدن که رابط ميان قاره آفريقا و آسيا است و سالانه بيست و پنج هزار کشتي از آن عبور مي کند، مدتها است به منطقه اي مناسب براي فعاليت گسترده راهزنان دريايي سوماليايي بدل شده است.
بر اساس اعلام سازمان بين المللي دريانوردي، راهزنان دريايي پارسال به يکصد و سي کشتي باري حمله کرده اند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=8219