حزب حاکم بوتسوانا بيشترين کرسي هاي پارلمان را از ان خود کرد

تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۸۸ - ۲۱:۰۰ | عنوان: بوتسوانا


بر اساس نتايج اوليه که کميسيون مستقل انتخابات بوتسوانا روز شنبه منتشر کرد حزب حاکم تحت رهبري" يان خاما "رئيس جمهوري اين کشور توانست بيشترين ارا را در انتخابات پارلماني از ان خود کند.
اين انتخابات روز جمعه در ارامش در اين کشور کوچک جنوب افريقا برگزار شد.
براساس اين نتايج اوليه، حزب دمکراتيک بوتسوانا که از زمان استقلال اين مستعمره سابق انگليس در سال هزار ونهصد وشصت وشصت قدرت را در اختيار دارد هشت کرسي از ده کرسي را که تاکنون وضع ان مشخص شده است از ان خود کرد در حالي که مهم ترين حزب مخالف يعني حزب ملي بوتسوانا و حزب کنگره بوتسوانا دو کرسي باقيمانده را بين خود تقسيم کردند.
حدود هفتصد وبيست وپنج هزار واجد شرايط شرکت در راي گيري از جمعيت يک ميليون ونهصد نفري ساکنان اين کشور براي انتخاب پنجاه وهفت نماينده خود به پاي صندوق هاي راي رفتند. اين نمايندگان سپس رئيس جمهوري را انتخاب خواهند کرد.
هانريک بوزه از نمايندگان ماموريت نظارت منطقه اي و معاون وزير امور خارجه موزامبيک اعلام کرد عمليات شمارش ارا کمي ارام است اما تاکيد کرد انتخابات در ارامش برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه ازگابورون وي افزود اين کميسيون هيچ شکايتي را درباره ارعاب راي دهندگان دريافت نکرده است.
بوتسوانا کشور نيمه صحرايي جنوب افريقا که به عنوان الگويي براي دمکراسي در اين قاره به شمار مي رود از بحران اقتصادي جهاني به شدت اسيب ديده است.مهم ترين منبع درامد اين کشور فروش الماس است .



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=8149