نتايج اوليه انتخابات شهرداريهاي بوتسوانا مشخص شد

تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۵ | عنوان: بوتسوانا


نتايج مقدماتي انتخابات شهرداريهاي بوتسوانا امروز شنبه اعلام شد.
نخستين نتايج انتخابات شهرداريهاي بوتسوانا در حالي منتشر شد که نتايج انتخابات پارلماني اين کشور که پيش بيني مي شود با بازگشت حزب حاکم به رهبري ايان خاما رئيس جمهور اين کشور به صحنه قدرت بزرگترين توليد کننده الماس در جهان همراه باشد همچنان نامشخص است.
حزب حاکم دموکراتيک بوتسوانا در رقابت با هفت حزب سياسي رقيب و يکصد و چهل و شش نامزد مستقل براي کسب کرسيهاي شوراي شهر پيشتاز بوده است اما هنوز پيروزي اين حزب در انتخابات پارلماني بوتسوانا نامشخص است.
اسکار ماروبا Oscar Maroba سخنگوي کميسيون مستقل انتخاباتي بوتسوانا اعلام کرد نتايج مقدماتي انتخابات شهرداريهاي اين کشور در حالي مشخص شده است که هيچگونه نتيجه اي از انتخابات پارلماني در دست نيست.
بوتسوانا در حالي دهمين دولت دموکراتيک اين کشور را انتخاب مي کند که بحران سياسي در کشور همسايه زيمبابوه کشوري که در ان وحدت ميان گروههاي رقيب در استانه فروپاشي قرار دارد اين روند را تحت شعاع قرار داده است.
به نظر مي رسد حزب حاکم دموکراتيک بوتسوانا در انتخابات پارلماني اين کشور از بخت بيشتري براي پيروزي برخوردار باشد اما با توجه به عملکرد نامناسب حزب دموکراتيک گمان نمي رود اين حزب بتواند در انتخابات پارلماني نتايج معقول را به دست اورد و اکثريت مطلق را در پارلمان حفظ کند.
پس از انتخاب نمايندگان جديد بوتسوانا ، پارلمان اين کشور رئيس جمهور جديد را انتخاب خواهد کرد.
جبهه ملي مخالف بوتسوانا و حزب کنگره ، شاخه جبهه ملي ، به همراه پانزده نامزد مستقل ديگر براي پيروزي در اين انتخابات و تعيين رياست جمهوري رقابت مي کنند.
پارلمان بوتسوانا پنجاه و هفت کرسي دارد که علاوه بر اين تعداد ، چهار نماينده نيز از سوي رئيس جمهور انتخاب مي شوند و حزب پيروز در انتخابات پارلماني بايد بيست و نه کرسي را براي معرفي رئيس جمهور در اختيار داشته باشد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از گابرون، کاهش درامدهاي بوتسوانا از مدتي پيش زندگي مردم اين کشور و اجراي طرحها و برنامه هاي دولتي را تحت تاثير قرار داده است.
بر اساس امار و ارقام سازمانهاي بين المللي حدود چهل و هفت درصد از مردم بوتسوانا با درامد کمتر از يک دلار در روز زندگي مي کنند.




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=8131