برگزاري انتخابات پارلماني در بوتسوانا

تاریخ ۲۴ مهر ۱۳۸۸ - ۲۲:۰۶ | عنوان: بوتسوانا


مردم بوتسوانا واقع در جنوب آفريقا امروز اعضاي پارلمان جديد خود را انتخاب مي‌كنند و انتظار مي‌رود حزب دموكراتيك حاكم ،بار ديگر اكثريت آرا را بدست آورد.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "العالم "، مردم بوتسوانا كه كشوري در جنوب آفريقا است، امروز پارلمان جديد خود را انتخاب مي كنند و به نظر مي رسد كه حزب دموكراتيك حاكم، بار ديگر اكثريت آراء را بدست آورد.
از جمعيت 9/1 ميليون نفري بوتسوانا، 725 هزار نفر واجد شرايط راي دادن بوده و امروز به دفاتر اخذ راي رفتند تا 75 نماينده خود را در پارلمان انتخاب كنند.
در اين انتخابات 7 حزب سياسي و 15 كانديداي مستقل حضور دارند و حزب دموكراتيك حاكم كه از زمان استقلال اين كشور از استعمار انگلستان در سال 1966 قدرت را در دست دارد با جبهه ملي بوتسوانا كه در انتخابات سال 2004 ، 26 درصد آراء را بدست آورد، با يكديگر رقابت مي كنند.
برغم اينكه اين كشور از بحران اقتصادي شديدي در يك سال گذشته رنج مي برد، اما به نظر مي رسد حزب دموكراتيك بوتسوانا همچنان از حمايت زيادي در مناطق روستايي برخوردار است و در انتخابات پيروز مي شود.
جمهوري بوتسوانا كشوري در جنوب آفريقا و از معدود كشورهاي با ثبات جهان سومي است؛ اين كشور داراي معادن غني الماس است و به كمك معادن الماس خود توانست تا سال 2006 ، سالانه 9 درصد رشد اقتصادي داشته باشد، اما بحران اقتصاد جهاني موجب كاهش درخواست الماس شد و انتظار مي رود كه اين كشور در سال 2009 رشد منفي 12 درصدي داشته باشد.
كاهش درآمد مردم بر برنامه هاي اجتماعي دولت تاثير گذاشته و 47 درصد ساكنان اين كشور با درآمدي كمتر از يك دلار در روز زندگي مي كنند.




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=8101