وزير خارجه تانزانيا بر لزوم اصلاح ساختار سازمان ملل تاکيد کرد

تاریخ ۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱ | عنوان: تانزانيا


وزیر خارجه تانزانیا خواستار تقویت سازوکارهای سازمان ملل برای پیش گیری از بروز درگیری هایی مانند سوریه و تلاش برای حل سریعتر بحران این کشور شد.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، برنارد کاملیاس ممبه در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل به درگیری های منطقه ای که رو به وخامت است و بیشتر آنها در آفریقا و خاورمیانه رخ می دهد، اشاره کرد و گفت: «این درگیری ها به کشته شدن شمار زیادی از مردم و رنج و درد کودکان، زنان و مردان و افراد سالخورده است. بی تردید صلح پایدار، آزادی و امنیتی که در منشور سازمان ملل به آن اشاره شده است از طریق گفت و گو و تفاهم قابل دستیابی است. در این راستا ما از هر ابتکار عمل و پیشنهادی که به این هدف منتهی شود،استقبال می کنیم».
وی در ادامه به دیپلماسی مبتنی بر بازدارندگی تانزانیا و تلاش هایی اشاره کرد که مسئولان این کشور در این خصوص در منطقه انجام داده اند.
وزیر خارجه تانزانیا با اشاره به پیامدهای تلخی که از موثر نبودن سازوکارهای تعریف شده سازمان ملل برای یافتن راه حلی دائمی درباره برخی درگیری ها بروز می کند، گفت اوضاع سوریه یک نمونه از آن است. وی گفت: «این مسئله حائز اهمیت است که یک سازوکار هشدار سریع را تقویت کنیم که درگیری ها را پیش از آنکه اتفاق بیفتند، مهار کند. ما نباید از مسیری را دنبال کنیم که طرف های درگیر را به رو در رویی به جای گفت و گو ترغیب کند. در همین حال وفاداری به بی طرفی و قوانین بین المللی برای حل بحران هایی از این دست اهمیت دارد».
وزیر خارجه تانزانیا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به اهمیت توافق اعضای این سازمان به اصلاحاتی که باید در این نهاد بین المللی صورت گیرد، اشاره و بر آن تاکید کرد. وی از مذاکرات طولانی و بی نتیجه ای سخن گفت که دراین خصوص صورت گرفته است. اینکه قاره آفریقا هنوز یک کرسی دائم در این شورا ندارد، از جمله انتقادهایی بود که این مقام تانزانیایی ومطرح کرد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=80824