رئيس جمهور زامبيا: آفريقا بايد در شوراي امنيت کرسي هاي دائم داشته باشد

تاریخ ۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۵ | عنوان: زامبيا


خبرگزاری دولتی زامبیا روز سه شنبه اعلام کرد مایکل ساتا رئیس جمهور این کشور گفت آفریقا باید کرسی های دائم در شورای امنیت سازمان ملل متحد داشته باشد.
ساتا در اظهاراتی که در نشستی بلند پایه درخصوص حکومت قانون در سالن مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بیان شد، از آفریقایی ها خواست بایستند و به حساب آیند.
رئیس جمهور زامبیا گفت :« آفریقا بیشتر یک تماشاگر است تا یک شرکت کننده. ما هیچ عضو دائمی در شورای امنیت سازمان ملل متحد نداریم با اینکه پنجاه و چهار کشور هستیم ».
وی افزود :« در حالی که به یکدیگر احترام نمی گذاریم، نمی توانیم از حکومت قانون صحبت کنیم . از اینرو، همه آفریقایی ها باید بایستند و ما باید در شورای امنیت سازمان ملل متحد اعضای دائم داشته باشیم ».
از یکصد و نود و سه عضو سازمان ملل متحد، پنجاه و چهار کشور، آفریقایی هستند که از اینرو آفریقا دارای بیشترین عضو در سازمان ملل متحد است.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از لوساکا، در حال حاضر، شورای امنیت سازمان ملل متحد از پنج عضو دائم (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس) و ده عضو غیر دائم تشکیل شده است که فقط آفریقای جنوبی، مغرب و توگو از قاره آفریقا در آن هستند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=80765