اعضای نم در تهران در پی تحقق اهداف و ارزش‌های این جنبش هستند

تاریخ ۰۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۹ | عنوان: كومور


وزیر خارجه کومور گفت: اجلاس تهران از این جهت اهمیت دارد که اعضای نم در آن در پی تحقق اهداف و ارزش‌های اصولی این جنبش هستند.
"محمد بکری عبدالفتاح شریف"، وزیر امور خارجه جزایر کومور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در سال گذشته که اعضای جنبش عدم تعهد طی نشستی در بلگراد گرد هم آمدند. کشور مصر در‌ آن نشست ریاست دوره‌ای جنبش عدم تعهد را بر عهده داشت. اعضای این جنبش تصمیم گرفتند که اجلاس سران این جنبش برای سال آینده (امسال) در جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

اجلاس نم سپتامبر سال گذشته (2011) در بلگراد و به مناسبت پنجاهمین سالگرد برگزاری اولین دوره این اجلاس در سال 1961 در بلگراد برگزار شد.

وزیر خارجه کومور افزود: اجلاس تهران از این جهت اهمیت دارد که اعضای آن در پی تحقق اهداف و ارزش‌های اصولی این جنبش هستند.

وی ادامه داد: من و هیئت همراهم از اینکه برای حضور در این اجلاس به جمهوری اسلامی ایران دعوت شده‌ایم بسیار خوشحالیم و مشارکت ما نشان‌دهنده ارادت ما به ملت و جمهوری اسلامی ایران است. ما همواره خواستار اتحاد دو ملت و دو دولت هستیم تا اهداف و ارزش‌های اولیه تاسیس این جنبش با کمک تمامی دولتهای عضو محقق شود.

مراسم افتتاحیه نشست کارشناسان شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد صبح یکشنبه با حضور و سخنرانی علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود. این نشست به مدت دو روز در این محل برپاست.

نشست وزرای خارجه روزهای هفتم و هشتم و نشست سران نیز روزهای نهم و دهم با حضور نمایندگان 120 کشور عضو در تهران برگزار می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران در شانزدهمین نشست سران ریاست جنبش را برای سه سال عهده‌دار می‌شود.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=79931