شمار تلفات وبا در گينه کوناکري به شدت در حال افزايش است

تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۵ | عنوان: گينه


وزارت بهداشت گینه کوناکری اعلام کرد شیوع بیماری وبا در این کشور از ماه فوریه تا کنون هشتاد و دو قربانی گرفته است و هیچ نشانه ای مبنی بر کاهش گسترش این بیماری مشاهده نمی شود.
ساکوبا کیتا رییس بخش بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گینه کوناکری در کنفرانسی خبری گفت یک هفته پیش آمار مرگ و میر ناشی از وبا شصت کشته از دو هزار و پنجاه و چهار مورد ابتلا بود اما اکنون شمار قربانیان به هشتاد و دو نفر افزایش یافته است و اضافه کرد این رشد تلفات به شدت نگران کننده است.
مناطق ساحلی جنوب غرب گینه صحنه گسترش شدید این بیماری بوده است به طوریکه تاکنون بیست و پنج نفر در این منطقه جان خود را از دست داده اند. پس از آن کوناکری پایتخت گینه با هفده قربانی بیشترین تلفات را داشته است.
کیتا گفت به رغم هشدارها و تلاشهای بسیاری که مسئولان و نهادهای بین المللی درباره روشهای جلوگیری از این بیماری می دهند، وبا در همه سطوح در حال گسترش است.

همچنین در سیرالئون که در همسایگی گینه کوناکری واقع شده است شیوع وبا موجب شده است مسئولان این کشور اعلام وضعیت فوق العاده کنند، چراکه تاکنون ده هزار و هشتصد مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده است و یکصد و هفتاد و شش نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
مالی و نیجر نیز صحنه شیوع و گسترش این بیماری بوده اند و سوء تغذیه و خشکسالی این مشکل را شدت بیشتری بخشیده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، شبکه آلوده و ضعیف آب رسانی و بهداشت موجب گسترش وبا می شود. وبا در واقع عفونت شدید دستگاه گوارش ناشی از هضم غذا و آب آلوده است که موجب اسهال و استفراغ شدید می شود و می تواند مبتلایان را در عرض چند ساعت بکشد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=79790